با نگاه مثبت اعضای شورای شهر به توافق فی مابین شهرداری و نزاجا؛

طلسم آزادسازی زمین میدان تیر سابق تبریز بعد از 25 سال شکست

1402/03/27 - 13:10 - کد خبر: 94477 نسخه چاپی

نصر: باتصویب لایحه شهرداری تبریز از سوی شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص تجویز توافق فیمابین شهرداری و نزاجا برای تعیین سهم از کاربری های میدان تیر قدیم ارتش، پرونده زمین ارتش (میدان تیر سابق) برای همیشه بسته شد.

به گزارش نصر، اکبر پورخردمند شهردار منطقه 3 تبریز از تصویب طرح میدان تیر قدیم ارتش در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز و تعیین تکلیف این اراضی پس از سال‌ها بلاتکلیفی خبر داد و گفت: با نگاه مثبت اعضای شورای شهر به توافق فی مابین شهرداری و نزاجا طلسم آزادسازی زمین میدان تیر سابق تبریز بعد از 25 سال شکست.
شهردار منطقه 3 تبریز با اشاره به اینکه اراضی میدان تیر قدیم ارتش واقع در بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی (کمربندی میانی) و حوزه شهرداری منطقه ۳ تبریز، سال ها بصورت بلاتکلیف رها شده و موجب آلودگی بصری و ایجاد برخی معضلات شهری و اجتماعی در این منطقه شده بود ، افزود: بر همین اساس، تعیین تکلیف این اراضی و ساماندهی آن از سال های گذشته در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته و طرح های پیشنهادی مختلفی برای احیا و بازنگری آن مطرح شده بود که در این راستا سرانجام کلیات طرح بازنگری شده میدان تیر قدیم تبریز در جلسه علنی شورای شهر تبریز مصوب و به زودی عملیات آماده سازی این اراضی شروع خواهد شد.


پورخردمند افزود: بر اساس طرح نهایی این اراضی، کاربری های عمومی از قبیل ، بهداشتی، تجهیزات شهری ، ورزشی، آموزشی، فرهنگی و همچنین فضای سبز در اختیار شهرداری منطقه 3 خواهد بود.
وی ادامه داد: در این راستا نواری با عرض30 متر در طول پروژه و در مجاورت بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی (کمربندی میانی) به عنوان فضای سبز ، مسیر دوچرخه سواری وجاده سلامت احداث خواهد شد.
شهردار منطقه 3 تبریز همچنین از احداث بزرگترین مجموعه فرهنگی ورزشی تفریحی بانوان در داخل این مجموعه خبر داد وافزود: اعتبار احداث این مجتمع در بودجه 1402 شهرداری منطقه 3 پیش بینی شده است .


وی افزود:برای احداث مجموعه فرهنگی ورزشی تفریحی بانوان اعتباری بالغ 250 میلیارد ریال پیش بینی شده که احداث این مجموعه می تواند در پر کردن اوقات فراغت بانوان و همچنین سلامت وشادابی آنها نقش تاثیرگذار داشته باشد.
پورخردمند همچنین گفت: پس از هماهنگی با مسئولان ارشد لشکر 21 حمزه آذربایجان، فرایند صدورپروانه ساخت برای قطعات تفکیکی این اراضی از سوی شهرداری منطقه 3 تبریز شروع خواهد شد.
وی با اشاره به ساماندهی این محدوده ، گفت:  تعیین تکلیف قطعی این محدوده 59 هکتاری که در جنوب منطقه واقع شده ، خواهد توانست در مباحث مختلفی از جمله اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده برای بلوک مجاور و درنهایت شهر تبریز تاثیرگذار باشد.
شهردار منطقه 3 تبریز درپایان ضمن قدردانی از همراهی و همکاری معاونت مهندسی نیروی زمینی ارتش جمهموری اسلامی و همچنین فرماندهی ، بازرسی وعقیدتی سیاسی لشکر 21 حمزه آذربایجان در به ثمر رسیدن این پروژه ، گفت: نگاه مثبت اعضای شورای شهر وهمچنین روسای کمیسیون های مختلف شورا وهمچنین پیگیری های مجدانه و راهبردی شهردار تبریز در اتمام و تعیین تکلیف این پروژه اساسی نقش اساسی داشت که جا دارد از تلاش های این عزیزان نیز قدردانی کنم.
انتهای پیام/
طلسم آزادسازی زمین میدان تیر سابق تبریز بعد از 25 سال شکست نصر

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   شهروند   9 ماه پیش  

این منطقه واقعا مانند دمل چرکین در چهره تبریز بود و در مسیر دید تمام مسافران و میهمانان داخلی و خارجی مایه آبروریزی بود .
خدارا شکر و دست مسولین دلسوز درد نکند و سربعا عملیات عمرانی شروع شود ا.
امیدوارم دعوای جدیدی ظهور نکند
پژوهشیار