از سوی وزیر کشور انجام شد/

تشریح آخرین نتایج مذاکرات ایران با هیات حاکمه سرپرستی افغانستان

1402/03/27 - 12:41 - کد خبر: 94467 نسخه چاپی

نصر: وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره وضعیت مرزهای مشترک ایران و افغانستان پس از درگیری‌های اخیر طالبان با مرزبانان کشورمان، گفت: طالبان توجیه شده و مرزهای ما آرام و رفت و آمدها برقرار است.

به گزارش نصر، احمد وحیدی درباره آخرین وضعیت مرزهای کشور به ویژه مرزهای سیستان و بلوچستان با افغانستان، اظهار کرد: مرزبانان ما خیلی قدرتمند در انجام وظیفه خود مصمم و قاطع هستند اما طبیعتا مرزها به خصوص در شرایطی که طرف مقابل یک سیستم امنیتی قوی ندارد، دچار مشکلاتی می‌شود که از قبل هم وجود داشته است.
وی ادامه داد: البته با موارد مختلف پیش آمده با قدرت برخورد شده و امنیت در مرزها برقرار است لذا مرزهای کشورمان مشکلی ندارند. تروریست‌ها هم هرچند برای سوء استفاده از این مرزها تلاش می‌کنند اما باید بدانند که رها نخواهند شد و به سزای عمل خود خواهند رسید.
وی در مورد مرزهای مشترک ایران و افغانستان، یادآور شد: ما به حاکمان افغانستان تذکر دادیم که بیشتر باید افراد خود را توجیه و مراقبت کنند البته یگان‌های مرزی ما هم با قدرت از منافع ملی دفاع می‌کنند و اجازه تخطی در مرزها را به کسی نمی‌دهند اما آنها باید رعایت کنند.
وزیر کشور درباره آخرین نتایج مذاکرات با هیات حاکمه سرپرستی افغانستان بعد از درگیری اخیر در مرز، گفت: طالبان توجیه شده و مرزهای ما آرام و رفت و آمدها برقرار است.
انتهای پیام/
تشریح آخرین نتایج مذاکرات ایران با هیات حاکمه سرپرستی افغانستان خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار