افتتاح ۱۱۷ طرح جهادکشاورزی در آذربایجان شرقی به یاد جهادسازندگی

1402/03/27 - 11:38 - کد خبر: 94461 نسخه چاپی

نصر: تشکیل جهادسازندگی در۲۷ خرداد سال ۱۳۵۸به فرمان امام خمینی(ره) در اوایل انقلاب منشا خدمات بسیاری را در سازندگی کشور به خصوص در پشتیبانی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در جبهه حق علیه باطل بود اکنون نیز جهادکشاورزی یادگار آن دوران است که بایداجازه بر زمین ماندن خدمات آن نهاد انقلابی را ندهد البته افتتاح ۱۱۷طرح استانی اخیر به دنبال تحقق این هدف است.

به گزارش نصر، جهادسازندگی در آن دوران خدمات فراوانی به نقاط محروم کشور نیز انجام داد و در جنگ شهدای سرافرازی را تقدیم انقلاب کرد بر این اساس جهادکشاورزی به عنوان نهاد جایگزین وظیفه سنگینی را در کنار وظایف خود بر عهده دارد که البته تلاش ها، خدمات و طرح هایی که افتتاح می شود نمونه ای از جهادِ جهادکشاورزی است.
افتتاح ۷۱ طرح جهادکشاورزی در دومین سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی و اکنون نیز بهره برداری از ۴۶ طرح بخش کشاورزی به ارزش بیش از پنج هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال در یک هفته گذشته نمادی از تلاش جهادی برای سازندگی و برای توسعه کشاورزی است که با حضور نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی تبلور یافت.
۴۶پروژه مربوط به هفته جهادکشاورزی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به ارزش بیش از پنج هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
به طور مشخص در سفر دوم رییس جمهور نیز چهار اَبَرپروژه در قالب ۷۱ طرح در حوزه کشاورزی با اعتبار ۱۰ هزار و ۷۴۲ میلیارد ریال و ایجاد و تثبیت اشتغال برای ۴۱ هزار و ۳۱۶ نفر که در بیش از ۱۰ هزار و ۹۸۰ هکتار از اراضی استان اجرا شده افتتاح شد.
تخصیص اعتبار سفر ریاست جمهوری برای بخش کشاورزی آذربایجان شرقی با نگاه ویژه‌ اتفاق افتاد البته در حوزه پروژه های اقتصادی نیز اتفاقات بسیار خوبی صورت گرفته است و نزدیک به ۱۰۰ هکتار در یک سال گذشته به مجموعه گلخانه های استان اضافه شده است.
۱۰۰ هکتار افزایش گلخانه ها یک رشد بسیار عالی برای این حوزه است و عدد بزرگی برای این حوزه محسوب می شود که باید از سرمایه گذاران بخش خصوصی قدردان شد.
یکی از این ابر پروژه ها گاوداری های ۶ هزار راسی است که بنیاد مستضعفان سرمایه گذاری آن را انجام داده است و آماده شدن زیرساخت های آن در طول یک سال یک رکورد ویژه است که در سفر رییس جمهور افتتاح شد.
بهره برداری از مرغداری سه میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه ای در آذربایجان شرقی یکی دیگر از این ابرپروژه ها است.

کارکنان جهادکشاورزی قهرمانان تامین امنیت غذایی کشور هستند
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: کارکنان جهادکشاورزی قهرمانان تامین امنیت غذایی هستند.
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح همزمان ۴۶ پروژه بخش کشاورزی با تبریک هفته جهاد کشاورزی گفت: تشکیل جهاد از اقدامات معجزه گونه امام راحل بود که با عنایت خدا مجموعه ای را برای رفع محرومیت و تامین امنیت غذایی را تشکیل دادند و فراموش نکنیم چه شور و اشتیاقی در مردم بود که به محرومان و روستاییان مظلوم خدمت کنند که این از برگ های زرین تاریخ ماست.
وی با گرامیداشت یاد شهدای جهاد سازندگی گفت: امیدواریم آن روحیه در جهاد کشاورزی رونق بیشتری بگیرد.
حجت الاسلام والمسلمین ربانی افزود: ما نتوانستیم وظیفه خود را نسبت به شهدای جهادسازندگی به خوبی بجا بیاوریم.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به رشادت های جهادسازندگی در حوزه پشتیبانی و مهندسی جنگ گفت: برخی اقدامات جهادسازندگی مانند ساخت پل خیبر از اقدامات ویژه ای بود ک در تاریخ جنگ های دنیا ماندگار شد.
وی با اشاره به نقش آذربایجان در حفظ استقلال کشور گفت: آذربایجان حق بزرگی به گردن مردم ایران دارد و شهدایی مانند شهید قاضی، شهید مدنی و دیگر شهدا فداکاری های زیادی برای کشور انجام دادند که یاد و خاطر آنها را گرامی می داریم.
وی به کارکنان جهادکشاورزی گفت: شما قهرمانان تامین امنیت غذایی و افسران این عرصه هستید و اگر به این حقیقت توجه داشته باشید سختی ها و ناسپاسی ها برای شما غیرقابل تحمل نخواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی اضافه کرد: در جبهه های جنگ لحظات سختی برای رزمندگان رقم می خورد اما آنها چون به اهمیت و مسئولیت کار خود واقف بودند بدون کوچکترین سستی انجام وظیفه می‌کردند بنابراین ما نیز باید به کار خود ایمان داشته باشیم.
وی افزود: اهمیت امنیت غذایی برای ما از امنیت نظامی بیشتر است و استقلال ما به آن بستگی دارد و باید به تناسب این اهمیت در استان و وزارت جهادکشاورزی برنامه ریزی لازم صورت بگیرد.
حجت الاسلام والمسلمین ربانی روزمرگی را یکی از آفات وزارت جهادکشاورزی دانست و با اشاره به لزوم تدوین یک برنامه پنج ساله برای این حوزه در هر استان، گفت: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۱ سیاست های بخش کشاورزی را ابلاغ کردند که حذف روزمرگی یکی از آنهاست.اگر کار ما مهم است باید برای آن برنامه ریزی‌کنیم و هدف و مقصد را در حوزه های مختلف تعیین‌کنیم.
وی مهمترین سرمایه هر سازمان را منابع انسانی دانست و افزود: البته منظور منابع انسانی شایسته هستند و باید حرمت این نیروها را حفظ کنیم و کارهای برجسته آنان را مورد تجلیل قرار دهیم.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نظارت صحیح و حکیمانه را موجب پیشگیری‌ از آسیب رسیدن به سازمان ها دانست و ادامه داد: بی اعتمادی و اعتماد کامل هر دو می تواند موفقیت سازمان را تحت اثر قرار دهد.
حجت الاسلام والمسلمین ربانی جدیت و پشتکار را موجب حذف موانع دانست و ادامه داد: در ابتدای جنگ به ما سیم خاردار نمی دادند تا ما را در مضیقه قرار دهند اما امروز ما را به فروش پهپاد به روسیه متهم می کنند که این پیشرفت در نتیجه پشتکار و جدیت محقق شد.

اشتغال برای ۴۲۲ نفر با افتتاح ۴۶ طرح کشاورزی در آذربایجان شرقی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در خصوص میزان اشتغالزایی ۴۶ پروژه افتتاح شده گفت: با بهره برداری از این پروژه ها برای ۴۲۲ نفر شغل ایجاد خواهد شد و تثبیت اشتغال برای ۸۱۹ نیز صورت خواهد گرفت و ۶۴۰ خانوار از این پروژه ها بهره مند خواهند شد.
اکبر فتحی میزان تسهیلات پرداختی برای اتمام این پروژه ها را بیش از یکهزار و ۱۲۲ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: میزان اعتبار صرف شده برای بهره برداری از این طرح ها ۵ هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال است که ۱۶۲ میلیارد و ۳۴۸ میلیون ریال آن اعتبار دولتی، ۴ هزار و ۵۰۲ میلیارد ریال آن آورده بخش شخصی و مابقی نیز تسهیلات بانکی است.
دیدار با خانواده شهید مدافع امنیت حسین اجاقی، غبارروبی مزار شهدای سنگرسازان بی سنگر، شرکت در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و جلسه مشترک با روحانیون جهاد و ناظرین ذبح شرعی از دیگر برنامه های نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در سفر به آذربایجان شرقی بود.
انتهای پیام/
افتتاح ۱۱۷ طرح جهادکشاورزی در آذربایجان شرقی به یاد جهادسازندگی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار