خبر/

هشدار سازمان سنجش به کلاهبرداران فضای مجازی و سوداگران آزمون سراسری

1402/03/27 - 09:34 - کد خبر: 94443 نسخه چاپی

نصر: مشاور رئیس و مدیرکل حراست و حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور ضمن هشدار به کلاه‌برداران و متخلفین در آزمون سراسری، گفت: برخی از کلاهبرداران فضای مجازی و سوداگران آزمون سراسری با ادعای ارسال نفر شرکت‌کننده جایگزین در آزمون کنکور سراسری به روش گریم صورت و غیره، سعی در اغفال و جلب اعتماد و اخاذی از خانواده‌ها و داوطلبین را دارند.

به گزارش نصر، مختار کاظم‌زاده ضمن هشدار به کلاهبرداران و متخلفین در آزمون سراسری با بیان اینکه هوشیاری و آگاهی خانواده‌ها و داوطلبین، نقشه‌های سوداگران و کلاهبرداران را خنثی خواهد کرد، گفت: اخیرا طبق بررسی و گزارش‌های به دست آمده برخی از کلاهبرداران فضای مجازی و سوداگران آزمون سراسری با ادعای ارسال نفر شرکت‌کننده جایگزین در آزمون کنکور سراسری به روش گریم صورت و غیره، سعی در اغفال و جلب اعتماد و اخاذی از خانواده‌ها و داوطلبین را دارند این در حالی است که تمامی اقدامات لازم برای احراز هویت شرکت‌کنندگان در کنکور پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است.
مدیرکل حراست و حفاظت آزمون‌ها با اشاره به قوانین مصوب از جمله قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری، گفت: هرگونه تخلف در این زمینه نتایج جبران‌ناپذیری برای داوطلبان متخلف به دنبال خواهد داشت و این نوع اقدامات و نظایر اینچنین طبق مفاد مواد ۱۱۳ و ۵۲۳ قانون مجازات اسلامی از مصادیق کلاهبرداری و جعل هویت بوده و اشد مجازات را در پی خواهد داشت و طبق مفاد مواد ۵۳۲ و ۵۳۶ تعزیرات قانون مجازات اسلامی با آن برخورد خواهد شد. همچنین متخلفین طبق مفاد مواد ۵، ۶، ۷ و ۸ قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری، مجازات خواهند شد.
وی ادامه داد: دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی به خانواده‌ها و داوطلبین عزیز توصیه کرده‌اند که تمامی حرکات و فعالیت‌های کلاهبرداران و سوداگران در فضای حقیقی و مجازی تحت کنترل بوده و رصد و پایش می‌شود و هرگونه همکاری داوطلبین، قبول‌شدگان سال‌های قبل کنکور و سایر دانشجویان دانشگاه‌ها در زمینه این تخلفات باعث بروز لطمه و ایجاد صدمات جبران ناپذیر در مسیر زندگی متخلفین خواهد شد.
کاظم‌زاده ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان کنکور تأکید کرد: با هوشیاری و آگاهی خانواده‌ها و داوطلبان، نقشه‌های سوداگران و کلاهبرداران خنثی خواهد شد.
انتهای پیام/
هشدار سازمان سنجش به کلاهبرداران فضای مجازی و سوداگران آزمون سراسری خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار