رئیس مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش تشریح کرد:

ارسال «سوابق تحصیلی» به سازمان سنجش تا تیرماه/ اثر «ترمیم نمره» بر رتبه کنکور

1402/03/26 - 12:27 - کد خبر: 94409 نسخه چاپی

نصر: به گفته رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، مجموعا ۴۰ درصد از شرکت کنندگان امتحانات نهایی نوبت خرداد سال جاری، به منظور ایجاد سابقه و ترمیم نمره در این آزمون شرکت کرده بودند.

به گزارش نصر، محسن زارعی با بیان اینکه هر فردی می‌تواند برای هر درسی فقط یک بار اقدام به ترمیم نمره کند، اظهار کرد: مجموعا ۴۰ درصد از شرکت کنندگان امتحانات نهایی نوبت خرداد سال جاری، به منظور ایجاد سابقه و ترمیم نمره در این آزمون شرکت کرده بودند.
وی با بیان اینکه اگر متقاضیان نمره‌ای را در آزمون نهایی کسب کرده‌اند و می‌خواهند آن نمره را ارتقاء دهند، می‌توانند در هر نوبتی برای ارتقای نمره یک درس تا تمام دروس به عنوان «ترمیم نمره» اقدام کنند، ادامه داد: حتی اگر متقاضیان برای ترمیم نمره در درسی ثبت نام کرده‌اند اما آمادگی نداشتند تا سر جلسه امتحان آن حاضر شوند، این فرصت برایشان محفوظ می‌ماند تا موقعی که آمادگی دارند این آزمون را بدهند.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با یادآوری اینکه دانش آموزان و فارغ التحصیلان می‌توانند برای ایجاد سابقه و فارغ التحصیلان می‌توانند برای ترمیم نمره اقدام کنند، تصریح کرد: نحوه ثبت نام از طریق my.medu.ir است. متقاضیان از طریق این سامانه می‌توانند درخواست دهند. برای ایجاد سابقه اگر متقاضی دانش آموز باشد در مدرسه خود و اگر فارغ التحصیل باشد در مدارس بزرگسال ثبت نام را قطعی می‌کنند و کارت ورود به جلسه را از سامانه دریافت می‌کنند. افرادی که در درسی یا در کلیه دروس نمره آزمون نهایی ندارد و یا دیپلم رشته‌ای دارند و  در رشته غیر متناظر خود می‌خواهند شرکت کنند، باید سابقه ایجاد کنند.
زارعی تاکید کرد: متقاضیان آزمون سراسری امسال باید ترمیم نمره را تا قبل از آزمون سراسری ۱۴۰۲ انجام داده باشند چراکه سابقه تحصیلی باید تا تیرماه به سازمان سنجش ارسال شود. ما بخشنامه ایجاد سابقه و ترمیم نمره را آذر ماه سال قبل ارسال کردیم. بر اساس آن بخشنامه، افراد می‌توانستند در نوبت دی ماه برای ترمیم و ایجاد سابقه ثبت نام کنند. به متقاضیان گفته شد که می‌توانند برخی دروس را دی ماه و برخی دروس را خرداد ماه امتحان دهند و یا هر طوری که صلاح دید خودشان است در هر نوبتی که می‌خواهند امتحان دهند.
وی با بیان اینکه فارغ التحصیلانی که مدرک خود را گرفته‌اند در هر زمانی  می‌توانند برای ترمیم نمره اقدام کنند، افزود: لذا آخرین زمان برای ترمیم نمره موثر در آزمون سراسری ۱۴۰۲ آزمون‌های خرداد ماه بود چراکه باید برای آزمون سراسری ۱۴۰۲ سابقه تولید شود. اگر متقاضیان بخواهند برای ترمیم نمره در آزمون نوبت شهریور اقدام کنند؛ قاعدتا این ترمیم نمره برای آزمون سراسری امسال کاربردی ندارد.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در پایان سخنان خود درباره اثر ترمیم نمره بر رتبه کنکور خاطر نشان کرد: ما سابقه تحصیلی را تراز می‌کنیم و نمره تراز شده را در اختیار سازمان سنجش قرار می‌دهیم. آنها هم نمره تراز شده را با ترازی که فرد در آزمون کنکور کسب می‌کند ترکیب می‌کنند و آن موقع رتبه کنکور تعیین می‌شود. قاعده کلی را نمی‌توان اعلام کرد و گفت که تریم نمره چقدر در کنکور سراسری اثر دارد چراکه نهایتا رتبه کنکور فرد با توجه به نوع درس، ضریب درس  و ترازی که فرد کسب می‌کند تعیین می‌شود.
انتهای پیام/
ارسال «سوابق تحصیلی» به سازمان سنجش تا تیرماه/ اثر «ترمیم نمره» بر رتبه کنکور خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار