رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه؛

اهدای عضو در مراغه زندگی سه نفر را نجات داد

1402/03/25 - 22:08 - کد خبر: 94401 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه گفت: اهدای عضو یک بیمار مرگ مغزی در این شهرستان، زندگی سه بیمار دیگر را نجات داد.

به گزارش نصر، اللهوردی ارجمند روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: اهدای کلیه، کبد و پانکرانس این بیمار مرگ مغزی نجات‌بخش سه بیمار نیازمند دریافت عضو شد.
وی ادامه داد: اعضای بدن «حسین تنهائی وش» که به دلیل سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود، پس از انتقال به بخش ویژه بیمارستان سینا و تایید مرگ مغزی با رضایت خانواده آن مرحوم، به بیماران نیازمند دریافت عضو اهدا شد.
وی بیان کرد: با رضایت این خانواده ایثارگر و نودوست و به همت تلاش شبانه‌روزی تیم اهدای عضو مراغه و تبریز، اکنون کبد و پانکراس آن مرحوم در بدن یک مرد ۵۸ ساله و کلیه‌های وی به دو مرد ۴۸ و ۵۲ ساله پیوند زده شد.
ارجمند اضافه کرد: این یازدهمین مورد از اهدای عضو از سال ۱۳۹۸ تاکنون در این شهرستان است و به نظر می‌رسد این سنت حسنه تا حدودی جا افتاده است.
در سال ۱۳۶۸ امام راحل (ره) به دنبال استفسار وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اهدای عضو از موارد مرگ مغزی را به شرط آنکه نجات جان انسانی منوط به آن باشد را جایز فرمودند.
مراحل قانونی و تصویب لایحه مربوطه از آن زمان تا سال ۱۳۸۰ به طول انجامید و بعد از تصویب مجلس در سال ۱۳۸۰، کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به تاسیس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی از موارد مرگ مغزی موظف شدند.
انتهای پیام/
اهدای عضو در مراغه زندگی سه نفر را نجات داد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار