خبر/

آغاز اجرای 52 طرح فرهنگی در آذربایجان شرقی

1402/03/25 - 16:02 - کد خبر: 94381 نسخه چاپی

نصر: اجرای 52 طرح فرهنگی، هنری، دینی و رسانه‌ای با عنوان "محیا" با برگزاری مراسمی در آذربایجان شرقی آغاز شد.

به گزارش نصر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم آغاز به کار این طرح ها گفت: پس از انتشار نخستین فراخوان حمایت از طرح های برتر فرهنگی، هنری و دینی 170 طرح به دبیرخانه ارسال شد که از آن میان 52 کلان پروژه فرهنگی هنری برای اجرا انتخاب شد.
بلاغی افزود: در این فراخوان از هنرمندان و اندیشمندان حوزه فرهنگ، هنر، دین و رسانه آذربایجان شرقی دعوت شده بود تا طرح های خلاقانه، مردم محور و دارای پیوست اجتماعی خود را در محورهای ارتقاء فرهنگ عمومی، فرهنگ کتاب و کتابخوانی، آسیب های اجتماعی، تسهیل، تقویت و گسترش فرهنگ ازدواج و تسهیل ازدواج جوانان و استحکام بنیان خانواده را به دبیرخانه طرح ارسال کنند.
وی با بیان اینکه طرح های منتخب، مردم محور و دارای پیوست اجتماعی است گفت: علاقه مندان اجرای این طرح ها غالبا متشکل از اشخاص حقوقی غیردولتی و دارای مجوز رسمی ثبتی از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دارای شناسه ملی و اهلیت و صلاحیت در اجرا هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی حیات فرهنگ و هنر را در گرو مردمی‌سازی آن عنوان و خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم فرهنگ، هنر و رسانه به زندگی پیشرو و پیشران خود ادامه دهد باید زمینه را به مردمی‌سازی آن فراهم نماییم تا مجموعه‌های مردمی در این حوزه سرپا بمانند.
حجت الاسلام تاج الدینی نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مهمترین جبهه ای که جریان انقلاب در گام دوم باید در آن به صورت جدی فعال حاضر باشد جبهه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است.
وی مردمی سازی فعالیت های فرهنگی را کار بسیار ارزشمندی دانست است و افزود: در تبصره ۱۴ قانون بودجه سال۱۴۰۲ مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شده که پنجاه درصد آن تخصیص داده شده است.
انتهای پیام/
آغاز اجرای 52 طرح فرهنگی در آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار