رئیس شورای عالی استان‌ ها؛

فرونشست تهدید جدی برای کشور است

1402/03/25 - 14:55 - کد خبر: 94374 نسخه چاپی

نصر: رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: یکی از موضوعاتی که کشور را تهدید می‌کند، مسئله فرونشست است چرا که به دلیل استفاده بیش از حد از آب‌های زیرزمینی با این چالش روبرو شده‌ایم و در شورای عالی استان‌ها به صورت ویژه به این مسئله توجه شده است.

به گزارش نصر، پرویز سروری در پایان هفدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدای اجلاس امروز، اصلاحیه آیین‌نامه باغات تهران در دستور کار قرار گرفت، به طوری که در تاریخ 29 فروردین 1402 شورای شهر تهران اصلاحیه‌ای برای تعیین معیارهای جزء پنجم بند «د» آیین‌نامه اجرایی ماده یکم قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها داشته است.
وی با اشاره به اضافه شدن یک تبصره در بند "د" آیین‌نامه اجرایی ماده یکم قانون حفظ و گسترش فضای سبز تهران تصریح کرد: با توجه به جغرافیای هر استان قرار است که آیین‌نامه مربوط بر اساس شرایط هر استان بررسی و به تصویب برسد.
رئیس شورای عالی استان‌ها همچنین به برنامه هفتم توسعه کشور نیز اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز تعاملات خوبی بین شورای عالی و دولت وجود دارد و جلساتی خوبی نیز فی‌مابین قوه مجریه و شورای عالی استان‌ها برگزار شده است.
سروری در ادامه با اشاره به اهمیت مسئله فرونشست در کشور تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که کشور را تهدید می‌کند، مسئله فرونشست است چرا که به دلیل استفاده بیش از حد از آب‌های زیرزمینی با این چالش روبرو شده‌ایم و در شورای عالی استان‌ها به صورت ویژه به این مسئله توجه شده است.
وی با اشاره به لایحه یکپارچه مدیریت شهری گفت: با توجه به فضای تعاملی خوبی که هم‌اکنون در بین ارکان مختلف نظام از جمله دولت، مجلس و ... وجود دارد پیش‌بینی می‌شود مدیریت یکپارچه شهری در این دوره به نتیجه برسید و در سال جاری کلید بخورد.
انتهای پیام/
فرونشست تهدید جدی برای کشور است خبرگزاری تسنیم

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار