معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

ارتقای معیارهای زیست محیطی منجر به کاهش هزینه ها می شود

1402/03/25 - 12:15 - کد خبر: 94353 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: توجه به ارتقای معیارها و شاخص زیست محیطی منجر به کاهش هزینه ها در بخش های مختلف اقتصادی می شود.

به گزارش نصر، جبارعلی ذاکری روز پنجشنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر تبریز، توسط معاونت حمل نقل و ترافیک شهرداری را الزامی دانست و افزود: رصد مخاطرات زیست محیطی و شناسایی راهکارهای پیشگیری از تخریب محیط زیست در ابعاد مختلف از جمله آلودگی هوا می تواند در رسیدن به اهداف مطلوب موثر و مفید واقع شود.
وی توجه به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه ها برای کاهش آلودگی های زیست محیطی را بسیار مهم خواند و ادامه داد: در این راستا پلیس راهنمایی و رانندگی با همکاری رسانه ها باید برنامه هایی مختلف و متنوع جهت آگاهی افزایی یا اطلاع رسانی مردم در خصوص نحوه برخورد پلیس با خودروهای دودزا تهیه و تدوین کند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: سازمان صمت تعداد و موقعیت جغرافیایی معادن و واحدهای شن و ماسه در حریم شهر تبریز را جهت تصمیم گیری نهایی و همچنین شرکت پخش فراورده های نفتی گزارش کاملی از اجرای طرح کهاب (طرحی برای صرفه جویی شامل مراحل کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین است) در جایگاه ها و خودروهای نفتکش به کارگروه باید ارائه کنند.
شهنام اشتری با اشاره به برنامه سه ساله شهرداری ها در خصوص توسعه فضای سبز شهر تبریز، اعلام گزارش تعداد و موقعیت جغرافیایی دکل های مخابراتی و فاصله از نزدیک ترین سکونتگاه ها، مدارس و پارک ها را از اولویت های کارگروه کاهش آلودگی هوای تبریز اعلام کرد.
وی افزود: ارائه راهکارهای کاهش آلودگی هوای شهر تبریز توسط معاونت حمل نقل و ترافیک شهرداری و ارائه گزارشی از وضعیت سوخت توزیعی و وضعیت جایگاه های مشمول اجرای طرح کهاب به کارگروه باید در اسرع وقت به انجام برسد.
انتهای پیام/ 
ارتقای معیارهای زیست محیطی منجر به کاهش هزینه ها می شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار