استاندار آذربایجان شرقی:

ثبت جهانی ژئوپارک ارس، بستری برای معرفی ظرفیت‌های استانی است

1402/03/25 - 11:02 - کد خبر: 94345 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی جشن ثبت جهانی ژئوپارک ارس را بستری برای معرفی ظرفیت‌های استانی دانست و گفت: برگزاری آبرومندانه این جشن مستلزم هماهنگی و هم‌افزایی هرچه بیشتر سازمان‌ها و دستگاه‌های استانی است.

به گزارش نصر، عابدین خرّم در جلسه هماهنگی برگزاری جشن ثبت جهانی ژئوپارک ارس، تصریح کرد: مجموعه دستگاه‌های استان پای کار هستند تا این رویداد فرهنگی به بهترین شکل ممکن اتفاق بیفتد؛ ضمن اینکه ظرفیت‌های استانی هم باید همزمان با ظرفیت‌های اختصاصی منطقه آزاد ارس در این رویداد معرفی شوند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد گردشگری و زیست‌محیطی منطقه آزاد ارس، تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی منسجم و یکپارچه بتوانیم در حوزه گردشگری منطقه گام‌های اساسی برداریم که یکی از الزامات این امر، هم‌گرایی در مسئولیت‌های قانونی است.
خرّم با بیان اینکه تداخل برخی مسئولیت‌ها در ارس، مشکل‌آفرین است، افزود: رفع این مشکل برای بالندگی ارس ضروری است و باید با مطالعه علمی، اجرایی و دارای وضعیت مشخص برای برون‌رفت از حالت بلاتکلیفی ادارات و سازمان‌ها در منطقه آزاد ارس بکوشیم.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی بر تشکیل کارگروهی تخصصی در این زمینه تاکید کرد و همچنین تاسیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در منطقه آزاد ارس و فعالیت پویای آن را با توجه به ظرفیت‌های گردشگری بالای منطقه ضروری دانست.
انتهای پیام/
ثبت جهانی ژئوپارک ارس، بستری برای معرفی ظرفیت‌های استانی است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار