در دیدار با رئیس مجلس ملی نیکاراگوئه؛

رئیسی: بنای ایران همکاری سازنده و دوستانه با نیکاراگوئه است

1402/03/24 - 23:08 - کد خبر: 94324 نسخه چاپی

نصر: رئیس جمهور با با بیان اینکه بنای ایران همکاری سازنده و دوستانه با نیکاراگوئه است، تصریح کرد: گروه‌های دوستی پارلمانی بستر مناسبی برای تقویت روابط کشورهای دوست با یکدیگر هستند.

به گزارش نصر،  سید ابراهیم رئیسی صبح چهارشنبه به وقت محلی با حضور در ساختمان پارلمان نیکاراگوئه در دیدار با آقای «گوستاوو پوراس» رئیس مجلس ملی این کشور گفت: مجالس مبتنی بر آرای واقعی مردمی، خانه ملت‌ها محسوب می‌شوند و حضور نمایندگان حقیقی و برخوردار از رای مردمی در مجالس قانون‌گذاری، باعث آرامش مردم کشورهاست.
رئیس جمهور با اشاره به دیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، مبنی بر باور و اتکای واقعی به رای مردم، همکاری مجالس دو کشور را در گسترش روابط فیمابین موثر دانست و اظهار داشت: گروه‌های دوستی پارلمانی بستر مناسبی برای تقویت روابط کشورهای دوست با یکدیگر هستند و این همکاری‌ها می‌تواند به تقویت روابط کشورها در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نیز بیانجامد.
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش دلیل دشمنی امپریالیست‌ها با کشورهای متکی بر آرای واقعی مردمی را، دنبال کردن خواست مردم به جای منافع آنها دانست و تصریح کرد: اینجاست که میان اراده مردم و خواست امپریالیست‌ها در کشورهای برخوردار از مردم‌سالاری واقعی جنگ اراده‌ها شکل می‌گیرد و لذا قدرت‌های بزرگ همواره سعی در نفوذ در مجالس چنین کشورهایی داشته‌اند.
رئیس جمهور رمز موفقیت مجالس مردمی را در این دانست که پشتوانه مردمی خود را از یاد نبرده و همواره همه تلاش و همت خود را صرف رفع مشکلات مردم کنند و خاطرنشان کرد: خوشحالم که امروز در مجلسی حضور دارم که بر ایستادگی مقابل زیاده‌خواهان و امپریالیست‌ها تاکید دارد؛ اینجا دو اصل انقلابی بودن و انقلابی ماندن مطرح است و باعث خوشحالی است که چهره‌های انقلابی نیکاراگوئه همواره انقلابی مانده‌اند.
رئیسی با بیان اینکه بنای ما همکاری سازنده و دوستانه با نیکاراگوئه است، گفت: همکاری‌های خوب فعلی میان تهران و ماناگوآ ظرفیت‌های زیادی برای گسترش دارد و با توجه به اراده و عزم سران دو کشور هیچ مانعی برای گسترش همکاری فیمابین وجود ندارد.

دوستی با دولت و ملت ایران مایه افتخار است
رئیس مجلس ملی نیکاراگوئه نیز در این دیدار با خوش‌آمدگویی به رئیس جمهور و اعضای هیئت عالی‌رتبه همراه اظهار داشت: دوستی با دولت و ملت ایران به عنوان کشوری که همراه و همسو با نیکاراگوئه برای در اختیار داشتن حق تعیین سرنوشت و حفظ هویت خود مبارزه کرده، برای ما مایه افتخار است.
«گوستاوو پوراس» با بیان اینکه از سخنان شما احساس دوستی و محبت دریافت کردیم، تصریح کرد: همانطور که هیچ نیروی قادر به شکست انقلاب کشورهای ما نیست، هیچ نیرویی نیز توان ایجاد گسست میان ملت‌ها و دولت‌های ما را ندارد.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهور پس از پایان سفر به ونزوئلا، بعد از ظهر روز گذشته (سه شنبه) به وقت محلی به منظور توسعه و تعمیق مناسبات با نیکاراگوئه وارد «ماناگوآ» شد.
رئیسی بامداد دوشنبه به وقت تهران در صدر هیأتی سیاسی و اقتصادی و در راستای تقویت روابط با کشورهای دوست و همسو، عازم کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا در آمریکای لاتین شد.
کاراکاس نخستین مقصد سفر پنج روزه رئیسی است.
انتهای پیام/
رئیسی: بنای ایران همکاری سازنده و دوستانه با نیکاراگوئه است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار