خبر/

جزئیات برنامه سفر رئیس جمهور به نیکاراگوئه

1402/03/24 - 16:14 - کد خبر: 94308 نسخه چاپی

نصر: معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در دومین مقصد رئیس جمهور در منطقه آمریکای لاتین، از امضای اسناد در بخش سرمایه گذاری مشترک بین تهران و ماناگوا خبر داد.

به گزارش نصر، مهدی صفری یکی از همراهان رئیس جمهور در سفر به آمریکای لاتین در این باره گفت: این اسناد در بخش سرمایه‌گذاری مشترک و تهاتر و تجاری است که بین هیأت‌های دوطرف به امضا می‌رسد.
وی افزود: همچنین فردا -پنجشنبه ۲۵ خرداد - و در ادامه برنامه رئیس جمهور به نیکاراگوئه، نشست‌های متعددی با بانک مرکزی، وزارت خانه‌های تجارت و معدن و انرژی و بهداشت برگزار می‌شود زیرا نیکاراگوئه علاقه مند است که در جهت انتقال تکنولوژی‌های نو و تولیدات تجهیزات پزشکی و دارویی از ظرفیت ایران استفاده کند.
به گفته صفری، دیدار با همتای نیکاراگوئه، حضور در مجلس این کشور و سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه ماناگوا از برنامه اصلی رئیس جمهور در دومین روز سفر به این کشور است.
رئیس جمهور اسلامی ایران بامداد دوشنبه - ۲۲ خرداد - در صدر هیأتی سیاسی و اقتصادی و در راستای تقویت روابط با کشورهای دوست و همسو، عازم کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا در آمریکای لاتین شد؛ کاراکاس نخستین مقصد سفر پنج روزه رئیسی بود.
رئیسی روز گذشته و پس از پایان سفر دو روزه خود به کاراکاس با انجام دیدار با مادورو و هیأت‌های عالی‌رتبه، دیدار با رئیس مجلس و جمعی از رؤسای کمیسیون‌های مجلس ملی این کشور، بازدید از نمایشگاه علم و فناوری دستاوردهای ایرانی و آغاز به کار خط تولید دو شرکت خودروساز بزرگ ایران و سخنرانی در جمع جوانان و نخبگان ونزوئلایی و امضا ۱۹ سند همکاری، وارد نیکاراگوئه شد.
این چهاردهمین سفر خارجی رئیسی در ۲۱ ماه اخیر است.
حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، جواد اوجی وزیر نفت، محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور از جمله همراهان رئیسی در این سفر هستند.
انتهای پیام/
جزئیات برنامه سفر رئیس جمهور به نیکاراگوئه خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار