مدیر عامل جمعیت خیریه قلب‌های سبز خبر داد؛

تحت پوشش قرار گرفتن بیش از 1000 دانش آموز و 100 دانشجو در جمعیت خیریه قلب های سبز

1398/02/04 - 12:23 - کد خبر: 943 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل جمعیت خیریه قلب‌های سبز گفت: جمعیت خیریه قلب های سبز به عنوان یک سازمان مردم نهاد همواره به صورت روزافزون با حمایت های مادی، معنوی و همدلی همه مردم، شرکت ها و موسسات توانمند توانسته خدمات وسیع حمایتی_درمانی و تحصیلی خود را تداوم بخشد.

به گزارش خبرنگار نصر، "رضارحیمی" در گفت و گو با جمعی از اصحاب رسانه به بیان اقدامات صورت گرفته و همچنین شریح برنامه های پیش روی جمعیت خیریه قلب های سبز پرداخت و گفت: باعث افتخار است که توانسته ایم به لطف اعضای داوطلب و اعضای هیئت مدیره و امنا همچنین خیرین بزرگور اولین قدم های خیر را در شهر اولین ها برداشته باشیم تا شاهد هجدهمین سال فعالیت جمعیت خیریه قلب های سبز باشیم.
وی اظهار کرد: جمعیت خیریه قلب های سبز به عنوان نخستین موسسه ی خیریه با اهداف آموزشی_ تحصیلی در تبریز و یک تشکل غیرانتفاعی و غیردولتی مجوز اولیه خود را از سازمان ملی جوانان در سال 1380 اخذ کرده است. این جمعیت در سال 1387 به عنوان یک موسسه غیرتجاری به ثبت رسیده و از همان تاریخ فعالیت های تخصصی خود را در امر حمایت از دانش آموزان و دانشجویان مستعد کم بضاعت و کودکان مبتلا به سرطان آغاز نموده است.
وی افزود: جمعیت خیریه قلب های سبز به عنوان یک سازمان مردم نهاد همواره به صورت روزافزون با حمایت های مادی، معنوی و همدلی همه مردم، شرکت ها و موسسات توانمند توانسته خدمات وسیع حمایتی_درمانی و تحصیلی خود را تداوم بخشد.
رحیمی اذعان کرد: جمعیت خیریه قلب های سبز با حمایت روحی و روانی از خانواده مددجویان، حمایت از بیماران مبتلا به سرطان و جذامی، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، حمایت از سالمندان مخصوصا سالمندان معلول همچنین برگزاری نمایشگاه ها، همایش و جشنواره های فرهنگی خیریه از جمله تولید کتاب، محتوا و فیلم اهداف خود را در پیش گرفته است.
مدیر عامل جمعیت خیریه قلب‌های سبز یکی از رسالت های جمعیت خیریه قلب های سبز را در قالب اصلی حمایت مادی و معنی دانش آموزان و دانشجویان مستعد تحصیل که نوعی آینده سازی این قشر را دربرمی گیرد تصریح کرد و گفت: بیش از هزار دانش آموز به صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت پوشش حمایت جمعیت خیریه قلب های سبز هستند.
رحیمی با بیان اینکه طرح ساماندهی مدارس محروم در منطقه تبریز را هر سال از خرداد ماه الی شهریور ماه برگزار می کنیم، ادامه داد: در این راستا طی قراردادهایی که با مدارس مناطق محروم و رایزنی هایی که با آموزش پرورش استان داریم، هزینه ثبت نام و تهیه لوازم تحریر و ملزومات شروع سال تحصیلی بیش از هزار دانش آموز را پرداخت می کنیم. همچنین از چهار دانش آموز در مقطع تیزهوشان به صورت کامل حمایت می کنیم. طی قراردادی با قلم چی داریم، مراکز آموزش زبان بسته ایم و کلاس های تقویتی را به صورت مستمر برگزار می کنیم.
وی اذعان کرد: جمعیت خیریه قلب های سبز به صورت مستقیم، هزینه تحصیلی نزدیک 100 دانشجو را پرداخت کرده و برای دانشجویانی که در دانشگاه سراسری روزانه تحصیل می کنند نیز کمک خرجی پرداخت می کنیم.
رحیمی دومین رسالت جمعیت خیریه قلب های سبز در قالب حمایت روحی معنوی مادی و درمانی کودکان مبتلا به سرطان دانست و ابراز کرد: جمعیت خیریه قبلب های سبز با رایزنی ها و ارتباط گسترده ای که با موسسه محک تهران داشته است، توانسته از اواخر سال 1388 به عنوان یاور موسسه محک، کودکان مبتلا به سرطان تحت درمان در بیمارستان کودکان تبریز را با حایت این موسسه از لحاظ هزینه های درمانی و همچنین آموزشی و رفاهی تحت پوشش خود درآورد و تا کنون مبالغ زیادی را با کمک و یاری موسسه محک برای درمان این عزیزان هزینه نماید.
وی افزود: کودکان مبتلا به سرطان تحت درمان در بیمارستان کودکان تبریز، شامل کودکان تبریز، شهرستان ها و استان های مجاور و کشورهای همجوا و همسایه می باشد.
مدیر عامل جمعیت خیریه قلب‌های سبز گفت: بیش از هزار کودک مبتلا به سرطان عضو این جمعیت هستند و بیش از 60 کودک آنمی در بیمارستان کودکان به صورت مستقیم تحت حمایت این جمعیت هستند که متاسفانه هزینه درمانی این بیماری تقض ایمنی کمتر از سرطان نیست. جمعیت خیریه قلب های سبز حتی هزینه آموزش کودکان مبتلا به بیماری سرطان و آنمی را نیز پرداخت می کند.
رحیمی تاکید کرد: یکی دیگر از فعالیت های جمعیت خیریه قلب های سبز، فراهم نمودن تجهیزات بخش خون بیمارستان کودکان که شامل دستگاه رگ یاب و تعداد زیادی تخت بیمار و کمد همراه بیمار و دستگاه های پخش فیلم و کارتون است.
وی اظهار کرد: ما با ایجاد کارگروه و نمایشگاه نقاشی که توسط کودکان بیمار کشیده می شود، به آن ها هدف داده و به نفع خود کودکان بیمار سرطانی و آنمی به فروش می رسد. در این راستا هر هفته سه بار بسته های ارزاق و تغذیه تحت نظارت کارشناسان بیمارستان توزیع می شود.
وی افزود: باتوجه به افزایش نرخ کالاها، ارزاق های فصلی که توسط خیرین تهیه می شود، با کیفیت بسیار بالایی هر سه ماه یکبار به خانواده بیماران سرطانی توزیع می شود.
رحیمی به برگزاری کلاس های آموزشی و آسیب های اجتماعی برای مادران کودکان بیمار اشاره کرد و گفت:یکی دیگر از اهداف جمعیت خیریه قلب های سبز، مسئولیت اجتماعی و تعامل با شرکت ها و ارگان های دولتی در سال جاری است.
مویرعامل جمعیت خیریه قلب های سبز اذعان کرد: باشگاه تراکتورسازی یکی از حامیان اصلی جمعیت خیریه قلب های سبز است. طی تعاملی که با این باشگاه داشتیم، ورزشکاران این تیم با هواداران خود ملاقات می کنند و امید به زندگی این کودکان متناسب با خواسته هایشان افزایش پیدا می کند.
رحیمی تاکید کرد: خیریه قلب های سبز عضو دو شبکه ملی سرطان و حمایت از ایتام شده است که این دو شبکه جزو تاثیرگذارترین شبکه های خیریه کشور هستند.
وی به دیگر برنامه های جمعیت خیریه قلب های سبز خاطرنشان کرد و گقت: یکی دیگر از برنامه های جمعیت خیریه قلب های سبز، تشکیل پانسیون تخصصی دانش آموزی و دانشجویی برای محصلان مستعد تحصیل جمعیت خودمان است. این پانسیون حرفه ای تمام هزینه های خوراک، پوشاک و هزینه های آموزشی و خوابگاه شامل امکانات اینترنتی و ... را تحت نظر مشاوران روان شناسی خواهند بود. این پانسیون برای سال تحصیلی 98 آماده ارائه خدمات خواهد بود.
انتهای پیام/

تحت پوشش قرار گرفتن بیش از 1000 دانش آموز و 100 دانشجو در جمعیت خیریه قلب های سبز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار