مدیر عامل شرکت راه آهن:

منابع مالی قانون برنامه ششم برای افزایش سهم  ریل در ترانزیت بین المللی پرداخت نشد

1402/03/24 - 13:27 - کد خبر: 94297 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل شرکت راه آهن  گفت: در طول برنامه ششم توسعه حتی یک ریال از بند الف ماده ۵۷ قانون برنامه ششم توسعه و معادل سالانه هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، اختصاص پیدا نکرده که نتیجه آن عدم رشد حمل و نقل ریلی کشور در دولت گذشته بوده است.

به گزارش نصر، میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه آهن در گفت و گویی، با اشاره به جلسه مشترک با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست موضوعات مختلفی از جمله وضعیت ترانزیت ریلی و کمک مجلس به دولت در برنامه هفتم توسعه در جهت افزایش سهم ریل در ترانزیت بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بند (ب) ماده ۵۷ قانون برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده که ۲۰درصد از حمل مسافر و ۳۰ درصد حمل بار توسط حمل‌ونقل ریلی انجام گیرد که برای تحقق آن در بند الف این ماده تاکید شده یک درصد از منابع حاصل از فروش نفت و گاز سهم دولت در قالب بودجه سالانه به وزارت راه با هدف توسعه طرح‌های حمل و نقل ریلی اختصاص پیدا کند.
مدیر عامل شرکت راه آهن  خاطرنشان کرد: متاسفانه در طول برنامه ششم توسعه حتی یک ریال از بند الف ماده 57 قانون برنامه ششم توسعه و معادل سالانه هفت هزار و 700 میلیارد تومان، اختصاص پیدا نکرده که نتیجه آن عدم رشد حمل و نقل ریلی کشور در دولت گذشته متناسب با برنامه بوده است.
وی ادامه داد: حال امیدواریم در برنامه هفتم توسعه با کمک نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون عمران مجلس این بند قانونی در برنامه هفتم توسعه نیز تنفیذ و در بودجه سالانه نیز درج شود تا شاهد توسعه حمل و نقل ریلی در حوزه تامین لوکوموتیو باری و مسافری و تسهیلات ماده 12 برای تولید لوکوموتیو و واگن باری و مسافری باشیم.همچنین خطوط ریلی اصلی و آنتنی که به بنگاه‌های اقتصادی و مراکز ویژه صنعتی متصل می‌شوند، با تزریق این منابع مالی توسعه پیدا کند.
انتهای پیام/
منابع مالی قانون برنامه ششم برای افزایش سهم  ریل در ترانزیت بین المللی پرداخت نشد خبرگزاری خانه ملت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار