رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور؛

سعی داریم ساعت اداری را متناسب با شرایط کاری و عمومی جامعه تغییر دهیم

1402/03/24 - 11:57 - کد خبر: 94284 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در خصوص تصویب کاهش ساعت کار ادارات توضیحاتی ارائه کرد و گفت: اگر این موضوع در مجلس تبدیل به طرح شود دست ما در دولت بازتر خواهد بود.

به گزارش نصر، میثم لطیفی در حاشیه جلسه هیئت دولت در رابطه با کاهش ساعت کاری بیان کرد: وزارت نیرو نظرشان این بود که اگر این کار را نکنیم قطعا قطعی برق خواهیم داشت و پیشنهادی بود که در دولت نیز بحث شد و رأی هم آورد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است دولت لایحه‌ای برای اصلاح قانون ارائه کند؟ گفت: الان نیز اصلاحیه‌ای تحت عنوان یک لایحه به مجلس ارائه کرده ایم که در هفته جاری در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد که مجوز داشته باشیم تا ساعت اداری را در شرایط خاص بحرانی و مواردی مانند شرایط فعلی یک مقدار کاهش دهیم، چون محدودیتی که داریم این است که قانونگذار تعیین کرده زمان ساعت کاری کارکنان دولت باید ۴۴ ساعت در هفته باشد.
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور افزود: در تبصره ۳ که ما پیشنهاد دادیم هم ۴۰ ساعت و هم اینکه در شرایط خاص بتوانیم این ۴۰ ساعت را هم کمتر کنیم پیشنهاد شده تا مانند زمان کرونا که شرایط خاص داشتیم، اگر در حوزه برق و انرژی در بخش خانگی و تولیدی با مشکل مواجه شویم بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. این موضوع یکشنبه هفته جاری در کمیسیون اجتماعی تصویب شد و منتظریم که در صحن مجلس نیز مطرح شود.
لطفی یادآور شد: اگر این موضوع تبدیل به طرح شود دست ما در دولت بازتر خواهد بود تا بتوانیم ساعت‌ها را متناسب با شرایط کاری و شرایط عمومی جامعه تغییر دهیم.
انتهای پیام/
سعی داریم ساعت اداری را متناسب با شرایط کاری و عمومی جامعه تغییر دهیم باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   امیر   11 ماه پیش  

کاش مثل روال هرسال ساعت ها رو اول فوردین یک ساعت جلو می کشیدن
پژوهشیار