رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور خبر داد:

برخورد جدی با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی/ انتقاد از تغییر کاربری اماکن بدون توجه به پارکینگ

1402/03/23 - 15:22 - کد خبر: 94243 نسخه چاپی

نصر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور برخورد جدی با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی را یکی از مطالبات مردم و اولویت‌های پلیس برشمرد.

به گزارش نصر، سردار سید کمال هادیان‌فر در حاشیه حضور در مرکز ۱۹۷ و ارتباط مستقیم با مردم با حضور در جمع خبرنگاران گفت:‌ همانطور که از چند روز قبل اعلام شده بود، امروز در مرکز ۱۹۷ شرکت کردیم تا ارتباط بی واسطه و مستقیم با مردم برقرار کنیم. من و معاونان پلیس راهنمایی و رانندگی در این مرکز به ده‌ها نفر از مراجعه‌کنندگان و همچنین افرادی که اقدام به برقراری تماس تلفنی کرده بودند، پاسخ داده و تا حد امکان تلاش کردیم تا مشکلات آنان را حل و فصل کنیم. در این میان برخی از مراجعه‌کنندگان نیز انتقاد و پیشنهاداتی هم داشتند که مطرح شد.
وی تخلفات رانندگی را یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های مردم در حوزه ترافیکی برشمرد و گفت:‌ اکثر تماس‌هایی که امروز با ۱۹۷ برقرار شد و همچنین عمده مطالبه مردم از پلیس راهور مربوط به تخلفات رانندگی است. مردم از پلیس انتظار دارند که با تخلفات حادثه‌ساز و و مخصوصا تخلفات موتورسیکلت سواران برخورد شود.
رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد:‌البته ما همواره تاکید داریم که پلیس باید معیشت مردم را هم در نظر داشته باشد و تا جایی که بشود با افرادی که قوانین را نقض می‌کنند، مماشات شود، البته این‌ها شامل تخلفات حادثه‌ساز و ارتکاب چندین تخلف همزمان نمی‌شود و با چنین موارد به طور قاطع برخورد خواهد شد. در واقع مماشات با متخلفان رانندگی تا جایی که قانون اجازه دهد انجام می‌شود و افرادی را که با رانندگی‌شان برای جامعه حادثه ایجاد کنند نقره‌داغ می‌کنیم و نمی‌گذاریم تعداد اندکی بخواهند وضعیت ترافیک جامعه را به‌هم بزنند و ایمنی دیگر شهروندان را به خطر بیاندازند.
وی با اعلام اینکه امروز و تا حوالی ساعت ۱۲ ظهر بیش از ۷۰ تماس تلفنی و بالغ از ۳۰۰ مراجعه حضوری به مرکز ۱۹۷ داشتیم، گفت: بیشتر درخواست‌ها مبنی بر مزاحمت‌های ترافیکی بود و مردم درخواستشان این بود که پلیس به این موضوعات ورود کند البته ایجاد آموزشگاه راهنمایی و رانندگی و توسعه آموزشگاه‌ها نیز از دیگر درخواست‌های پرتکرار مردم بود. امروز هیچ کدام از تماس‌های تلفنی و یا مراجعان حضوری از عملکرد پلیس انتقادی نداشتند، نکته مهم تماس‌های مردم این بود که پلیس با متخلفان جدی‌تر برخورد کند.
هادیانفر ادامه داد:‌ در مجموع می‌توان گفت که مزاحمت‌های ترافیکی، جرایم و کروکی تصادفات مهمترین درخواست‌های مردمی مطرح شده در مرکز ۱۹۷ بود.
رئیس پلیس راهور فراجا همچنین درباره انتقاد مطرح شده از سوی یکی از مراجعه‌کنندگان درباره تبدیل یک ساختمان مسکونی چند طبقه به ساختمانی تجاری نیز گفت:‌ انتقادی که در بسیاری از موارد از سوی پلیس هم به شهرداری‌ها مطرح می‌شود این است که شهرداری‌ها برای کسب درآمد بیشتر، واحدهای مسکونی را بدون رعایت مسائل پارکینگ، به تجاری تبدیل کرده‌اند و این اقدام مشکلات ترافیکی را ایجاد کرده است. حتما دیده‌اید که در مناطقی جایی که منزل بوده تبدیل به رستوران شده و کمبود جای پارک موجب آزار همسایگان شده است. حالا اگر ما بیاییم و برای آن واحد تجاری مامور بگذاریم که کسی توقف نکند، واحد صنفی معترض می‌شود، اگر نیرو نگذاریم، مردم معترض می‌شوند.
در دیدار امروز رئیس پلیس راهور فراجا با مردم، سرهنگ سیروس حسن‌زاده، معاون اجتماعی و فرهنگ‌ترافیک پلیس راهور، سرهنگ محمدی، رئیس مرکز شماره‌گذاری، سرهنگ کرمی اسد، رئیس مرکز صدور گواهینامه، سرهنگ زارع، معاون فنی مهندسی پلیس راهور و ... شماری دیگر از معاونان و مدیران پلیس راهور نیز حضور داشتند.
انتهای پیام/
برخورد جدی با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی/ انتقاد از تغییر کاربری اماکن بدون توجه به پارکینگ خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار