اعضای کودک بنابی سه بیمار شیرازی، یاسوجی و جیرفتی را نجات داد

1402/03/23 - 11:24 - کد خبر: 94226 نسخه چاپی

نصر: در اقدامی خداپسندانه، نوع دوستانه و کم نظیر، اهدای اعضای بدن کودک هفت ساله اهل بناب، جان سه بیمار هموطن در سه نقطه مختلف کشور را نجات داد.

به گزارش نصر، " امید محبت زاده" کودک بنابی که در بیمارستان امام رضا تبریز بستری و دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت والدین خود، سه عضو بدنش اهدا و به دلیل نبود تقاضا در آذربایجان شرقی، به شهرهای شیراز، یاسوج و جیرفت انتقال داده شد تا نیکوکاری و نوع دوستی معنی جدیدی به خود بگیرد.
مسئول واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی امام رضا تبریز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: اتاق عمل پیوند اعضای این بیمارستان روز گذشته شاهد هدیه‌ای به قیمت حیات بود و با عمل اهدای عضو کودک "امید محبت زاده " اهل بناب، سه بیمار چشم انتظار عضو، زندگی دوباره را تجربه کردند.
دکتر مهسا صادقیان گفت: با توجه به نبود بیمار منطبق با گروه خونی با شرایط اهدای عضو در آذربایجان شرقی، این سه عضو به مراکز دیگر کشور ارسال شد و کلیه اول به یک بیمار پسر ۱۳ ساله در استان فارس، کلیه دوم به یک بیمار دختر ۲۰ ساله اهل یاسوج و عضو کبد نیز به یک بیمار پسر ۱۵ ساله اهل جیرفت پیوند زده شد.
وی اضافه کرد: یکی از شرایط اهدای عضو، پیوند به گروه خونی همخوان و مهمتر از آن رده سنی دهنده و گیرنده است که هیچیک از عناصر مزبور در آذربایجان شرقی وجود نداشت.
صادقیان با اشاره به اینکه مرگ مغزی شادروان امید محبت زاده و طی شدن فرآیند تائید مرگ مغزی، یادآور شد: با اخذ رضایت از اولیای ایشان توسط همکاران واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی بیمارستان امام رضا تبریز، سه عضو حیات بخش او به بیماران نیازمند اهدا شد.
وی با تاکید بر اینکه اهدای عضو از ارزشمندترین و زیباترین فداکاری‌های انسانی و اوج بخشندگی است و شاید سخت‌ترین و تلخ‌ترین لحظه زندگی خانواده یک فرد دچار مرگ مغزی باشد، گفت: این خانواده‌ها با روحیه متعالی در مرگ عزیزان خود هم زندگی را تجربه می‌کنند و این زندگی را بدون هیچ چشم داشتی به کالبد رنجور بیماران نیازمند می‌بخشند.
صادقیان ادامه داد: تنها راه ادامه حیات برای بیماران مبتلا به نارسایی پیشرفته کلیه و کبد پیوند عضو است و هر سال تعداد زیادی از بیماران نیازمند به پیوند عضو که در لیست انتظار هستند، جان خود را از دست می‌دهند و این در حالی است که اعضای سالم برخی افراد دچار مرگ مغزی، زیر خاک مدفون می‌شوند.
وی، فرهنگ سازی برای پیوند اعضا را از رسالت‌های مهم رسانه‌های گروهی خواند و خواستار مساعدت در این زمینه شد.
انتهای پیام/
اعضای کودک بنابی سه بیمار شیرازی، یاسوجی و جیرفتی را نجات داد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار