دبیر اتاق بازرگانی تبریز مطرح کرد:

بیکاری در آذربایجان شرقی از جنس فارغ التحصیلان دانشگاهی است +فیلم

1402/03/22 - 18:56 - کد خبر: 94210 نسخه چاپی

نصر: دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: اصل موضوع درخصوص نیروی کار این است که سیستم نظام آموزش عالی در سال های گذشته بدون توجه به نیاز بازار کار، دانشجو جذب کرده و نیروی کار نرخ بیکاری 7.7 استان غالباً به نیروی کار تحصیل کرده است و وظیفه ما در اتاق بازرگانی کمک به این عزیزان هست که جذب و وارد بازار کار شوند.

به گزارش نصر، رضا جعفری در واکنش به انتقادات در خصوص اظهارات برخی مسئولان اتاق بازرگانی تبریز در دیدار رئیس جمهور در خصوص نرخ بیکاری آذربایجان شرقی، توضیح داد: سوال آقای رئیس جمهور در مورد نرخ بیکاری بود، طی جلسه ای که آقای رئیس جمهور در شرکت ماشین سازی با مدیران واحدهای احیا شده داشتند، عده ای از این عزیزان در خصوص کمبود نیروی کار استان به رئیس جمهور گله کرده بودند که ما نیروی کار کمبود داریم، رئیس جمهور هم در نشست با فعالان اقتصادی پرسید که واقعاً در استان همچین چیزی هست یا نیست.
وی افزود: رئیس اتاق تبریز هم مثل آقایان دیگر در جلسه نشسته بود و در مورد نرخ بیکاری استان بحثی نکرد، الحمدالله به همت و تلاش مردم استان واحدهای تولیدی ما خوب کار می کنند و مشکل جذب نیروی انسانی متخصص دارند.
جعفری ادامه داد: اصل موضوع درخصوص نیروی کار این است که سیستم نظام آموزش عالی در سال های گذشته بدون توجه به نیاز بازار کار، دانشجو جذب کرده و نیروی کار نرخ بیکاری 7.7 استان غالباً به نیروی کار تحصیل کرده است و وظیفه ما در اتاق بازرگانی کمک به این عزیزان هست که جذب و وارد بازار کار شوند.
دبیر اتاق بازرگانی تبریز گفت: البته این عزیزان در کارخانجات استان فعال هستند، اما نسبت کار پشتیبانی به کار عملیاتی، در کارخانجات تولیدی نسبت پایینی هست.
جعفری افزود: مشکل کمبود نیروی کار انشاالله و به همت کارآفرینان و جوانان غیور آذربایجان برطرف خواهد شد.



وی در مورد انتقادات از حقوق و مزایای پرداختی کارگران نیز اظهار کرد: نرخ اعلامی در خصوص حقوق وزارت کار که پایین هست و واقعیت این است که اکثر جامعه الان مشکل اقتصادی دارند و مشکلات کارخانجات چندین برابر فرد عادی است.
انتهای پیام/
بیکاری در آذربایجان شرقی از جنس فارغ التحصیلان دانشگاهی است +فیلم نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار