خبر/

بازدید رئیس دانشگاه الفرات الاوسط کشور عراق از دانشگاه تبریز

1402/03/22 - 14:03 - کد خبر: 94190 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه الفرات الاوسط کشور عراق طی بازدیدی از دانشگاه تبریز با دکتر نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز و مسئولان دانشگاه تبریز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش نصر، در ابتدای این دیدار صفر نصراله زاده با ابراز خرسندی از حضور مظفر در دانشگاه تبریز و با اشاره به بازدید سال گذشته خود از دانشگاه الفرات الاوسط گفت: دانشگاه الفرات الاوسط را به لحاظ نحوه مدیریت و اداره آن و تجهیزات  و نیز اماکن و برنامه های آموزشی و فرهنگی بسیار ممتاز دیدم.
وی با تاکید بر لزوم تعقیب تفاهمات قبلی اظهار کرد: با توجه به پرواز مستقیم تبریز- نجف و سهل الوصول بودن تردد بین این دوشهر مهم دوکشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و عراق برنامه ریزی مدون برای ایجاد همکاری های موثر علمی ضروری است.
وی همچنین توسعه همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های دیگر کشورها به ویژه کشورهای همسایه را از برنامه های راهبردی دانشگاه تبریز عنوان نمود.
مظفر، رئیس دانشگاه الفرات الاوسط نیز در این دیدار با قدردانی از نصراله زاده، از حضور دوباره خود در دانشگاه تبریز طی شش ماه گذشته ابراز خرسندی کرد و یادآور شد که این دیدارها منجر به همکاری های بیشتر خواهند شد
مظفر با اشاره به جایگاه ممتاز دانشگاه تبریز بین دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و نیز در رتبه بندی‌های جهانی، بر توجه ویژه به برقراری ارتباطات علمی با دانشگاه تبریز اشاره کرد و گفت: بررسی نحوه برگزاری کنفرانسی با موضوع توسعه پایدار و نقش علوم و مهندسی در آن که به صورت مشترک با دانشگاه تبریز و دانشگاه المستقبل کشور عراق در دانشگاه تبریز برگزارخواهد شد، دلیل حضور مجدد و کوتاهش در دانشگاه تبریز عنوان کرد.
رئیس دانشگاه الفرات الاوسط برگزاری این کنفرانس را اولین گام در زمینه عملیاتی سازی تفاهم نامه قبلی دانست و اظهارکرد: در ادامه همکاری های دو دانشگاه خواهان استفاده از ظرفیت بالای آموزشی و پژوهشی دانشگاه تبریز در قالب تبادل استاد  و موضوعات مشترک تحقیقاتی هستیم.
در بخش دیگری از این دیدار شجاعی، مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز گزارشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه برگزاری کنفرانس مشترک و نیز تعاملات تنگاتنگ با دانشگاه الفرات الاوسط ارائه کرد.
اعلام آمادگی کامل برای هرگونه همکاری علمی با دانشگاه الفرات الاوسط، توسعه همه جانبه این مناسبات  و همکاری ها و دعوت برای سفر به شهر نجف اشرف و کربلای معلی در ایام اربعین از دیگر موضوعات مطرح شده روسای دو دانشگاه در این دیدار بود.
 شایان ذکر است، کنفرانس نقش علوم و مهندسی در توسعه پایدار توسط دانشگاه الفرات الاوسط و دانشگاه المستقبل با مشارکت دانشگاه تبریز و با حضور سخنرانان مدعو از دانشگاه تبریز طی روزهای ۱۸و۱۹تیرماه ۱۴۰۲ به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.
انتهای پیام /
بازدید رئیس دانشگاه الفرات الاوسط کشور عراق از دانشگاه تبریز خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار