خبر/

نتیجه نهایی آزمون کارشناسی ارشد دهه اول شهریور اعلام می‌شود

1402/03/22 - 12:29 - کد خبر: 94181 نسخه چاپی

نصر: مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته بیش از ۲۰۰ هزار نفر از پذیرفته شدگان اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خبر داد و گفت: نتیجه نهایی این آزمون نیز در دهه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد.

به گزارش نصر، علیرضا کریمیان در گفت‌وگویی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هشتم خرداد ماه جاری به صورت کارنامه تهیه شده و کارنامه داوطلبان بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.
مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها است نیز از روز چهارشنبه ۱۰ خرداد از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قابل دریافت است.
کریمیان با بیان اینکه در مجموع ۳۵۵ هزار داوطلب در آزمون ارشد ۱۴۰۲ مجاز به انتخاب رشته شدند، گفت: بر اساس آمار نهایی بدست آمده بیش از ۲۰۰ هزار نفر از داوطلبان این آزمون نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کرده‌اند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه نتیجه نهایی این آزمون نیز در دهه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد،تاکید کرد: تعداد ۴۷۰ هزار و ۵۲۸ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و در پنج گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی به رقابت پرداختند.
مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: داوطلبان زن آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲، ۲۵۵ هزار نفر بودند که ۵۴ درصد کل داوطلبان را تشکیل می‌دادند. مردان نیز با ۲۱۶ هزار داوطلب در این آزمون شرکت کردند.
آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه سال گذشته طی دو روز برگزار شد.
انتهای پیام/
نتیجه نهایی آزمون کارشناسی ارشد دهه اول شهریور اعلام می‌شود خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار