فرماندار هشترود:

راهکارهای کاهش طلاق ارائه شود

1402/03/21 - 15:31 - کد خبر: 94131 نسخه چاپی

نصر: فرماندار هشترود با اشاره به وضعیت آمار ازدواج و طلاق و همچنین افزایش مصرف مواد مخدر در این شهرستان گفت: مسئولان و متولیان باید راهکارهایی برای برون رفت از این مشکلات ارائه دهند.

به گزارش نصر، علیرضا توری در جلسه کارگروه تخصصی سلامت، زنان و خانواده، اظهار کرد: آموزش خانواده‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی، استفاده از منبرهای علما در مساجد، برگزاری مراسمات پر نشاط و در کنار آن آموزش مسائل مربوط به خانواده و روش‌های زندگی بهتر، می‌تواند از بروز مشکلات موجود جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و هنری می‌تواند از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند، افزود: ادارات متولی باید به وظایف خود به نحو احسن عمل کنند تا با کاهش یا ریشه کن کردن آسیب‌های اجتماعی، بتوانیم جامعه‌ای عاری از مشکلات را تجربه کنیم.
وی بیان کرد: پیاده کردن احکام دینی و اسلامی و بازگویی معارف در جامعه، به زندگی بهتر کمک می‌کند و متولیان امر باید نسبت به آگاه سازی این مسائل و موارد در جامعه اقدام کنند.
توری اضافه کرد: با ایجاد مراکز مختلف علمی، فرهنگی، اسلامی و ... می‌توان به مشکلات موجود در خصوص آسیب‌های اجتماعی اعم از مصرف مواد مخدر، خشونت علیه زنان و موارد دیگر فایق آمد.
وی یادآور شد: تکیه بر مبانی اسلامی و انسانی مبتنی بر زندگی مشترک، الگو برداری از زندگی ائمه اطهار(ع) و ازدواج صحیح عاقلانه و عاشقانه می‌تواند یک زندگی بسیار خوب را برای مردم بخصوص جوانان رقم بزند.
وی ادامه داد: باید برای یک زندگی بهتر، فرهنگ سازی مناسب انجام داد تا با افزایش ازدواج و کاهش طلاق، خشونت و بی بند و باری‌های اجتماعی مواجه شویم.
فرماندار هشترود از ادارات بهزیستی، بهداشت و درمان و سایر ادارات عضو در کارگروه، درخواست کرد: به وظایف خود به بهترین شکل عمل کنند تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشند.
انتهای پیام/
راهکارهای کاهش طلاق ارائه شود خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار