رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس خبر داد

اختصاص ۱۶۰۰ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی در حوزه‌ مدرسه سازی

1402/03/21 - 11:37 - کد خبر: 94118 نسخه چاپی

نصر:  رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور، گفت: یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار ره آورد دور دوم سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به استان آذربایجان شرقی در حوزه مدرسه سازی است.

به گزارش نصر، حمیدرضا خان محمدی اظهار کرد: در دور اول سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل فضاهای ورزشی و آموزشی به استان اختصاص داده شده بود که استخر دانش آموزی میانه وسالن ورزشی کمال ناحیه‌ی چهار تبریز در سال گذشته افتتاح ومورد بهره برداری قرار گرفت.
وی ادامه داد: همچنین برای تکمیل مدارس نیمه تمام خیّری ۹۵ میلیارد تومان در دور اول به استان آذربایجان شرقی اختصاص داده شده  بود که در این راستا ۶۰ پروژه با ۲۲۷ کلاس درسی از محل مدارس نیمه تمام خیری در سال گذشته افتتاح شد.
وی افزود: برای تعمیر واحداث سرویس‌های بهداشتی وآبخوری دانش آموزی از محل اعتبارات دور اول سفر ریاست جمهوری ۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده بود که تاپایان سال جاری تحویل آموزش وپرورش استان داده خواهد شد.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در خصوص مصوبات و عملکرد دور اول سفر هیئت دولت به استان، خاطرنشان کرد: در رابطه با محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی و پرورشی استان ۱۰۳ میلیارد تومان اختصاص داده شده بود که ۱۶ پروژه با ۷۱ کلاس درس در سال گذشته افتتاح شده است و ساماندهی ۶۶ مدرسه کانکسی مستقل بالای ۱۰ نفر دانش آموز از پاییز سال گذشته دردستور کار قرارگرفته و کارهای عملیاتی آن تاکنون با ۶۰ درصد پیشرفت، اجرا و در دست اقدام است که پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری همگی به بهره برداری برسند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان، وی در خصوص مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری که در خرداد سال جاری انجام گرفت، تاکید کرد: در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام علی الخصوص نیمه تمام خیری دراستان یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان علاوه برمصوبات دور اول به صورت دو ساله تصویب شد که ازاین عدد یک هزار ۴۳۷ میلیارد تومان از محل مولدسازی فضاهای آموزشی ومسئولیت اجتماعی شرکت‌های دولتی واعتبارات ملی تامین خواهد شد و ۱۶۳ میلیارد تومان هم طبق تعهد وزیر محترم راه وشهرسازی برای احداث هشت باب فضای آموزشی وپرورشی درشهر جدیدسهند هزینه خواهد شد.
انتهای پیام/
اختصاص ۱۶۰۰ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی در حوزه‌ مدرسه سازی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار