رئیس جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی خبر داد:

برگزاری مانور اسکان درمان و تشکیل اردوگاه ۱۰۰۰ نفری هلال احمر در هریس

1402/03/21 - 10:50 - کد خبر: 94115 نسخه چاپی

نصر: رئیس جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری مانور اسکان درمان و تشکیل اردوگاه ۱۰۰۰ نفری هلال احمر در شهرستان هریس، گفت: این مانور بر اساس استانداردهای بین المللی و با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و امکانات مختلفی برگزار می‌شود.  

به گزارش نصر، حمید منجم روز یکشنبه، ۲۱ خردادماه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: مانور اسکان و درمان اضطراری و تشکیل اردوگاه  ۱۰۰۰ نفره در هریس با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی امروز برگزار می‌شود. 
وی ادامه داد: این مانور از نظر استانداردهای بین المللی جزو اولین‌ها بوده چرا که از انواع بالگردها و پهپادها، بیمارستان صحرایی، نانوایی سیار، تولید برق اضطراری، تصفیه آب شرب، سگ‌های عملیات و تکنولوژی‌های مهم عمق سنچ و ... استفاده شده و مانوری فراگیر و بسیار سنگین است که با همکاری نیروهای ماهر هلال احمر در کنار سایر دستگاه‌ها برگزار می‌شود. 
منجم گفت: جمعیت هلال احمر متولی درمان اضطراری بوده و بر این اساس با استقرار بیمارستان صحرایی در این مانور، کلیه خدمات تخصصی درمانی اضطراری ارائه می‌شود که این امر یکی از اولین‌ها است.
وی با بیان این‌که هدف از برگزاری مانورها، کاهش نگرانی مردم در مواقع بحرانی است، اظهار کرد: امام جمعه، استاندار و هم‌چنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری از برگزاری این مانور حمایت کرده که جای قدردانی دارد.
وی در خصوص سایر برنامه‌های هلال احمر نیز افزود: عصر امروز مراسم تجلیل از خیران، امدادگران، موکب‌ها و خبرنگاران همیار جمعیت هلال‌احمر در امدادرسانی به زلزله‌زدگان شهرستان خوی و ترکیه در تبریز برگزار می‌شود.
رئیس جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم قدرشناسی از مردم، به دلیل اینکه این مردم هستند که به هلال احمر هویت می‌دهند، گفت: فردا نیز آیین افتتاح نمایشگاه حرکت مبارک ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور با برپایی میز خدمت قریب به ۴۰ دستگاه خدمت رسان در محله منبع آب تبریز برگزار خواهد شد.
وی افزود: این نمایشگاه از سال ۱۴۰۰ با همکاری سه دستگاه ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بهزیستی و کمیته امداد پایه ریزی شده و جمعیت هلال احمر استان نیز میزبان برگزاری این نمایشگاه در تبریز است.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله جمعیت هلال احمر استان در طول سال خدمات متنوعی را به مردم محلات کم برخوردار ارائه می‌دهند و در این نمایشگاه نیز که میز خدمت تمامی دستگاه‌های اجرایی را داریم، انواع خدمات ارائه شده و امیدواریم که بتوانیم با برنامه‌های بهتر و بیشتر در خدمت مردم باشیم. 
منجم گفت: دستگاه‌های اجرایی، خدمات متنوعی را طی سه روز از ساعت ۱۱ تا ۲۰ در این نمایشگاه به مردم ارائه خواهند داد.
انتهای پیام/
برگزاری مانور اسکان درمان و تشکیل اردوگاه ۱۰۰۰ نفری هلال احمر در هریس خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار