منادی مطرح کرد:

هم افزایی علمی راهی برای همواری مسیر دانش پژوهان 

1402/03/20 - 12:27 - کد خبر: 94062 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیق مجلس شورای اسلامی گفت: آذربایجان در حوزه علمی پرچم دار بوده است و برگزاری این اجلاس در تبریز هم نشانی بر این سخن است.

به گزارش نصر، منادی در اجلاس اتحادیه بین المللی دانشگاه های منطقه قفقاز با بیان اینکه ایرانی ها از حیس جایگاه علمی ویژه هستند، گفت: اموزش عالی در دنیا از هزار سال پیش در ایران آغاز شد، هزار و ۴۰۰ سال پیش اولین مرکز آموزش عالی با نام گندی شاپور در ایران تاسیس شد.
وی به فعالیت دانشگاه ربع رشیدی نیز در ۷۰۰ سال پیش در تبریز اشاره کرد و گفت: این دانشگاه افتخار بلندی برای ماست و ۶ هزار دانشجو خارجی در تبریز تحت حمایت این دانشگاه در ۸ زبان خارجی تحصیل می کردند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سه علامه بزرگ حوزه علوم انسانی از تبریز بود و این شهر  مهد تربیت عالمان و دانشمندان است.
منادی افزود: دانشگاه های تبریز از برجسته ترین دانشگاه ها هستند  و در دنیا کارهای بزرگی کردیم.
وی گفت: بزرگترین رصد خانه ملی ایران در قلهٔ ۳٬۶۰۰ متری گرگش دومین قله مرتفع رشته‌کوه کرکس در کاشان قرار دارد و همچنین ایران در رشته های مختلف پزشکی، مهندسی علوم انسانی رتبه های اول تا پنجم دنیا را داریم.
وی افرود: قانون جهش تولید دانش بنیان نیز برای از بین بردن موانع موجود کمک حال جامعه دانش بنیان خواهد بود
منادی در انتهای سخنان خود گفت: هم افزایی علمی کمک خواهد کرد در معرفی ظرفیت های علمی پژوهشی دانشگاهی نقش ایفا کنیم و مسیر را برای دانش پژوهان خود باز کنیم.
انتهای پیام/
هم افزایی علمی راهی برای همواری مسیر دانش پژوهان  گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار