رئیس اتحادیه دانشگاه ای منطقه قفقاز؛

ارتباطات بین دانشگاهی تبادل فرهنگ و تمدن را به دنبال دارد

1402/03/20 - 11:40 - کد خبر: 94058 نسخه چاپی

نصر: رئیس اتحادیه دانشگاه ای منطقه قفقاز گفت: ۱۴کشور و ۱۷۲ دانشگاه بدون اهداف سیاسی و برای ترویج توسعه علم بین دو کشور در اجلاس اتحادیه بین المللی دانشگاه های منطقه قفقاز دور هم جمع شدند.

به گزارش نصر، رمضان کورکماز گفت: اجلاس اتحادیه بین المللی دانشگاه های منطقه قفقاز قدمی برای توسعه همکاری ایران و ترکیه است و برگزاری این اجلاس در تبریز نشان از گام های این اتحادیه برای گسترش همکاری های راهبردی در زمینه آموزشی است.
رئیس اتحادیه دانشگاه ای منطقه قفقاز افزود: قطعا تعامل بین دانشگاه ها به توسعه صلح در منطقه قفقاز کمک خواهد کرد و امروز برای معرفی ظرفیت ها و دانشگاه های دو کشور با یکدیگر دور هم جمع شدیم.
کورکماز ادامه داد: توسعه ارتباطات بین دانشگاهی اهمیت بسیاری در آشنایی فرهنگ و تمدن ها با یک دیگر دارند که همانند گردافشانی گل ها در مکان های مختلف است، همانطور که گل ها رشد می کنند و میوه انها محصول این ارتباط طبیعت هاست.
رئیس اتحادیه دانشگاه ای منطقه قفقاز  ادامه داد: تبادل و ارتباط دانشجوهای دو‌ کشور و تحصیل متقابل در کشورهای دوست از اهداف این اتحادیه است.
کورکماز در انتهای سخنان خود گفت: حضور پر شور در اجلاس نشان از رضایت و خشنودی به همراه داشته است و ممنون از دانشگاه چرخ نیلوفری آذربایجان و کامران پاشایی که هیچ حمایتی را دریغ نکردند و قدردانی میکنم.
انتهای پیام/
ارتباطات بین دانشگاهی تبادل فرهنگ و تمدن را به دنبال دارد گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار