خبر/

هشدار وزارت بهداشت درباره مراجعه به افراد فاقد صلاحیت در حوزه طب ایرانی

1402/03/20 - 11:00 - کد خبر: 94054 نسخه چاپی

نصر: معاون تعالی دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با هشدار نسبت به خطرات مراجعه به افراد فاقد صلاحیت در حوزه طب ایرانی، گفت: عده‌ای که پزشک نیستند، در این حوزه دخالت کرده و موجب مرگ عده‌ای شده‌اند؛ لذا با قوه قضائیه وارد گفتگو شدیم تا ضمن تقویت عوامل بازدارندگی، حقوق آسیب دیدگان را نیز استیفا کنیم.

به گزارش نصر، حسین رضایی‌زاده - معاون تعالی دفتر طب ایرانی درباره برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری طب ایرانی و مکمل سازمان نظام پزشکی گفت: شورای سیاستگذاری پیرو تشکیل دبیرخانه طب ایرانی و مکمل در سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی تشکیل شد.
وی افزود: توجه سازمان نظام پزشکی به موضوع طب ایرانی و مکمل به عنوان یک نیاز واقعی و عمومی مردم و جامعه برای اولین بار بود که اتفاق افتاد.
معاون تعالی دفتر طب ایرانی خاطرنشان کرد: مسائلی که پیرامون آموزش و پژوهش و حواشی صنفی که در جامعه وجود دارد نیازمند ساماندهی و هدایت و مدیریت بود که خوشبختانه با همکاری نهادهای ذیربط و وزارت بهداشت دبیرخانه‌ای در سازمان نظام پزشکی به عنوان دبیرخانه طب ایرانی و مکمل تشکیل شد.
رضایی‌زاده که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با بیان اینکه از کمیسیون بهداشت مجلس، پزشکی قانونی، قوه قضائیه و انجمن‌های علمی مرتبط با طب ایرانی و طب‌های مکمل در این دبیرخانه حضور دارند افزود: این دبیرخانه اولین جلسه را به شکل رسمی در سه حوزه آموزشی، پژوهشی و خدمات صنفی برای تعیین اولویت‌هایی که در این زمینه وجود دارد، تشکیل داد. قرار بر این است که خدمات مورد نیاز مردم در این زمینه به صورت علمی و منطقی حمایت شود تا مردم دسترسی آسان‌تری داشته باشند و سوء استفاده‌هایی که بعضا از سلامت مردم در این زمینه می‌شد نیز به حدأقل ممکن برسد.
معاون تعالی دفتر طب ایرانی با بیان اینکه ما مردم را نسبت به خطرات و مراجعات غیرعلمی به افراد فاقد صلاحیت در زمینه طب ایرانی و مکمل آگاه می‌کنیم، گفت: خیلی از افراد که پزشک نیستند و اجازه دخالت در امر درمان را ندارند در این حوزه دخالت کرده و حتی موجب مرگ عده‌ای شدند لذا با قوه قضائیه وارد گفتگو شدیم تا ضمن تقویت عوامل بازدارندگی حقوق آسیب دیدگان را نیز استیفا کنیم.
انتهای پیام/
هشدار وزارت بهداشت درباره مراجعه به افراد فاقد صلاحیت در حوزه طب ایرانی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار