رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان شبستر؛

قله علمدار، زیر پای ۸۰۰ کوهنورد آذربایجانی/ بزرگترین صعود کوهنوردی بهاره در تسوج برگزار شد+تصاویر 

1402/03/20 - 10:17 - کد خبر: 94052 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان شبستر گفت: بزرگترین کوهنوردی بهاره شمالغرب کشور ، با حضور بیش از ۸۰۰ کوهنورد از سراسر استان‌های شمالغرب ، در مسیر شهر تسوج تا قله علمدار کوه میشو برگزار شد.

به گزارش نصر، محمد منتظری رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان شبستر صبح امروز 19 خرداد همزمان با برگزاری همایش کوهنوردی علمدار تسوج اظهار داشت: حضور بانشاط کوهنوردان از سراسر استان های شمالغرب کشور از اقوام و مذاهب در کنارهم، نشانه‌ای از اتحاد و همدلی مردم در بخش تسوج شهرستان شبستر رقم زد.
محمد منتظری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری که فرمودند؛ ورزش کوهنوردی را همگانی کنید، گفت: حضور در گردهمایی‌های کوهنوردی، علاوه بر بالابردن روحیه نشاط و شادمانی مردم، پویایی جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی و حفظ وحدت را به دنبال دارد.
رئیس هیئت کوهنوردی شبستر اظهار داشت: هفت هیئت و چهار باشگاه کوهنوردی فعال در شهرستان شبستر مشغول به فعالیت است و بی شک برگزاری این همایش ها می تواند به انسجام هرچه بیشتر گروه‎های کوهنوردی مستقر در شبستر کمک شایانی کند چرا که اجرای برنامه های مشترک و صعودهایی به بهانه های مختلف در ارتقا هرچه بیشتر این رشته در منطقه سهم بسزایی را ایفا خواهد کرد.  
وی خاطر نشان کرد: نخستین گردهمایی کوهنوردان با هدف شناخت ظرفیت های بالقوه کوهنوردی، اولویت و اهمیت ورزش در سرلوحه امور به بهانه بزرگداشت روز علمدار در تسوج برگزار شد.


رئیس اداره ورزش و جوانان تسوج نیز در این مراسم، مهم ترین هدفی که در دستور کار ورزش های طبیعت محور قرار دارد را شناسایی ظرفیت کوهنوردی، حافظان محیط زیست و گروه‌های طبیعت گردی دانست و تصریح کرد: بر اساس این گردهمایی می‌تواند با حضور و کمک مالی خیرین ورز‌شیار در ارتقا ورزش کوهنوردی سهیم شد.
رضا شیخ یوسفی گفت: وظیفه داریم با برنامه ریزی و گسترش ورزش‌های همگانی مانند کوهنوردی و انتقال تجربه ها در بین گروه های کوهنوردی در اعتلای این ورزش بیش از پیش کوشا باشیم.
رئیس اداره ورزش و جوانان تسوج ضمن یادآوری اینکه 19 خرداد ماه به نام روز علمدار نام گذاری شده است، ابراز داشت: برگزاری این گردهمایی فرصت مطلوبی است تا پتانسیل ورزش و به خصوص کوهنوردی برای عموم مردم معرفی شود تا با شناخت این ظرفیت بتوان با برنامه ریزی در راستای جامعه ای سالم و پرنشاط گام برداشت.
شیخ یوسفی در ادامه گفت: همایش کوهنوردی علمدار با مساعدت ملی خیر ورز‌شیار آقای حسن رضایی پور که برای 800 کوهنورد تدارک صبحانه و ناهار و سایر هزینه های برنامه را تقبل کرده بودند برگزار شد.
انتهای پیام/
قله علمدار، زیر پای ۸۰۰ کوهنورد آذربایجانی/ بزرگترین صعود کوهنوردی بهاره در تسوج برگزار شد+تصاویر  نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار