رئیس جمهور در نشست خبری تبریز خبر داد؛ (بخش اول)

برنامه ریزی برای تولید 1500 مگاوات برق در آذربایجان شرقی

1402/03/20 - 01:16 - کد خبر: 94040 نسخه چاپی

نصر: رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: برای تولید 1500 مگاوات برق جدید در آذربایجان شرقی برنامه ریزی کرده ایم و مدیریت استان هم باید با اولویت این موضوع مهم را پیگیری و به سرانجام برساند.

به گزارش خبرنگار نصر، سید ابراهیم رئیسی در پایان سفر دو روزه خود به آذربایجان شرقی طی نشست با نمایندگان آذربایجان شرقی ضمن تشریح دستاوردهای این سفر، در پاسخ به سوالی در خصوص تامین انرژی صنایع آذربایجان شرقی، گفت: ما از ابتدای دولت با ناترازی در تامین و مصرف انرژی برق مواجه بودیم و با تلاش هایی که انجام شده، 7 هزار مگاوات برق جدید وارد شبکه تولید شده است، اما همچنان 15 هزار مگاوات کمبود برق داریم که برای تامین و مدیریت ان برنامه ریزی کرده ایم.
وی افزود: به صنایع بزرگ و پرمصرف اعلام کرده ایم تا با ساخت و تجهیز نیروگاه های کوچک نسبت به تامین انرژی مصرفی خودشان اقدام کنند و دولت از این تلاش صنایع حمایت خواهد کرد. ما در طول دو سال اخیر بیش از دو دولت گذشته در تولید برق تلاش کردیم.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جایگاه صنعتی آذربایجان شرقی بر تلاش دولت برای تامین انرژی برق صنایع استان تاکید کرد و گفت: برای تولید 1500 مگاوات برق جدید در آذربایجان شرقی برنامه ریزی کرده ایم و مدیریت استان هم باید با اولویت این موضوع مهم را پیگیری و به سرانجام برساند.
رئیسی افزود: وقتی از رشد تولید سخن می گوییم، زیرساخت رشد تولید تامین انرژی است تا تولید در برخی فصول سال دچار وقفه نشود. حل مساله برق حتماً مورد توجه دولت است و در آذربایجان شرقی هم به عنوان یک استان صنعتی باید این مهم با جدیت دنبال شود.
انتهای پیام/
 
برنامه ریزی برای تولید 1500 مگاوات برق در آذربایجان شرقی محمد سهرابی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار