مدیرعامل و مجری طرح نهضت ملی مسکن؛

نهضت ملی مسکن در کشور ۶ میلیون متقاضی دارد

1402/03/18 - 17:47 - کد خبر: 93995 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل و مجری طرح نهضت ملی مسکن در سازمان ملی زمین و مسکن گفت: نهضت ملی مسکن در سطح کشور حدود ۶ میلیون متقاضی دارد که هزار و ۴۵۰ نفر از این تعداد احراز شرایط شده‌اند.

به گزارش نصر، «علیرضا صادقیان‌فر» روز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های مساکن ملی هشترود به خبرنگاران افزود: طرح حمایتی مسکن ملی تنها مربوط به مناطق شهری نیست و بخش‌های روستایی را هم پوشش می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کشور سرعت می‌گیرد، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین محورهای دور جدید جلسات تامین زمین برای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن بررسی میزان پیشرفت این پروژه‌ها در استان‌هاست.
به گفته مجری طرح نهضت ملی مسکن در سازمان ملی زمین و مسکن در این نشست‌ها برای آسیب‌شناسی و رفع موانع موجود بر سر پیشرفت کار در استان‌ها تلاش خواهد شد.
«صاقیان‌فر» بر تطبیق و یکسان‌سازی آمار و اطلاعات موجود در دستگاه‌ها تاکید کرد و افزود: در این نشست‌ها تمامی اطلاعات و مسائل موجود بین استان و ستاد مطابقت داده می‌شود تا در آینده دچار مشکل نشویم.
هشترود، آزمونه ساخت شهرک مسکن ملی در کشور
فرماندار هشترود نیز در این آیین از ساخت پنج هزار واحد ویلایی در این شهرستان خبر داد و گفت: با ایجاد شهر جدید هشترود، این شهرستان آزمونه (پایلوت) احداث شهرک مسکن ملی در کشور خواهد بود.
«علیرضا توری» اضافه کرد: احداث این شهرک در قطعات حیاط دار تک واحده ۲۵۰ متری به اخذ موافقت وزارت راه و شهرسازی نیاز دارد زیرا ۳۰۰ هکتار متصل و ۴۵۰ هکتار منفصل به محدوده شهر هشترود الحاق می شود.
وی پیوستن محدوده‌های شهری در هشترود و نظرکهریزی را خواستار شد و گفت: این موضوع برای اجرای طرح ملی مسکن در این شهرستان حائز اهمیت است.
به گفته وی نزدیک به ۶۰ درصد از واحدهای مسکونی شهری و ۵۹ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در هشترود مقاوم‌سازی شده است.
به گزارش ایرنا آیت‌الله سیدابراهیم رییسی در قالب پنجمین سفر از دور دوم سفرهای استانی به آذربایجان‌شرقی سفر کرده و برای این سفر ۲۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات پیش‌بینی شده است.
بر اساس اعلام مسئولان از مجموع اعتبارات ۱۹ هزار و ۳۷۳ میلیارد تومانی سفر اول رییس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی، تاکنون هشت هزار میلیارد تومان اختصاص یافته و برخی از مگاپروژه‌های استان که در سال‌های گذشته متوقف شده بود با تزریق اعتبارات از محل منابع سفر استانی فعال شده و آماده بهره‌برداری است.
تعهد استان برای اجرای پروژه‌ها در سال اول تعداد ۲۷ پروژه بود که در این راستا برای ۱۲ پروژه تخصیص ۱۰۰ و بیشتر از ۱۰۰ درصدی محقق شده و عملیات ۱۵ پروژه نیز به اتمام رسیده است.
در سفر اول رییس جمهور به آذربایجان‌شرقی ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی و خدماتی در چهار بخش گردشگری، صنعت، کشاورزی و پارک علم و فناوری در نظر گرفته و مقرر شد طی ۲ سال پرداخت شود که ۶ هزار میلیارد تومان مربوط به سال اول به صورت کامل پرداخت شده است.
انتهای پیام/
نهضت ملی مسکن در کشور ۶ میلیون متقاضی دارد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار