با حضور وزیر کشور؛

مهمترین پروژه بازآفرینی شهری تبریز به بهره برداری رسید

1402/03/18 - 17:19 - کد خبر: 93992 نسخه چاپی

نصر: همزمان با دومین سفر استانی رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به آذربایجان شرقی، پروژه عتیق۲ به عنوان مهمترین پروژه بازآفرینی شهری تبریز با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش نصر، احمد وحیدی، وزیر کشور با بازدید از این پروژه در جریان روند اجرای آن و هم‌چنین مشخصات این پروژه بازآفرینی شهری قرار گرفت.
این پروژه با هدف بازآفرینی و ایمن سازی بافت فرسوده شهری در مرکزی ترین نقطه شهر تبریز در خیابان شهید بهشتی از سال‌ها پیش با مساحت ۳۵ هزار مترمربع در هفت طبقه سازه‌ای شامل دو طبقه خدماتی در ۸۸ واحد، سه طبقه تجاری در ۱۵۰ واحد و در دو طبقه پارکینگ با ظرفیت ۲۵۰ خودرو  آغاز و همزمان با دومین دومین سفر استانی رئیس جمهور با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسید.
همچنین همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به آذربایجان شرقی، مسیرگشایی و پیاده‌راه شهید علیپور تبریز با ۷۸۰ میلیارد ریال هزینه افتتاح و به بهره برداری رسید.
احمد وحیدی، از پروژه مسیرگشایی شهید علیپور بازدید کرد و با بهره برداری از این پروژه از کتیبه یادبود خیابان شهید علیپور نیز رونمایی شد.
وی با قدردانی از تلاش‌های شهردار تبریز و شهردار منطقه هشت اظهار کرد: قدردان زحمات مدیریت شهری برای اجرای پروژه‌های مسیرگشایی هستیم.
وی با اشاره به نامگذاری این پروژه مسیرگشایی گفت: اجرای پروژه این خیابان زیبا که با نام شهید علیپور مزین شده اقدامی ماندگار است که با این نامگذاری یاد، نام و خاطره شهیدان زنده نگه داشته می‌شود.
شهردار تبریز نیز در آیین بهره برداری از این مسیرگشایی تصریح کرد: این پروژه در مرکز شهر و در یکی از نقاط پرترافیک شهر طراحی شده و دسترسی از خیابان رضانژاد به خیابان امام خمینی(ره) و میدان قطب را میسر می‌کند.
وی افزود: مسیرگشایی خیابان علیپور که بیش از دو دهه بلاتکلیف مانده بود در ماه‌های اخیر اجرا شده و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
شهرداری منطقه هشت علاوه بر تملک و آزادسازی املاک واقع در مسیر پروژه اقدام به سنگفرش این خیابان کرده است. خیابان شهید علیپور به طول ۳۲۰ متر و عرض ۱۸ متر و ۷۸ میلیارد تومان هزینه به بهره برداری رسید.
همزمان با دومین سفر آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به آذربایجان‌شرقی، ۳۷ پروژه‌ عمرانی، خدماتی و رفاهی شهرداری تبریز با ۱۷۵۰ میلیارد تومان هزینه به بهره‌برداری می‌رسد.
انتهای پیام/
مهمترین پروژه بازآفرینی شهری تبریز به بهره برداری رسید خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار