معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی خبر داد؛

تبریز نقطه اتصال راه آهن ایران و اروپا/ اجرای پروژه راه آهن چشمه ثریا سرعت می گیرد

1402/03/18 - 15:15 - کد خبر: 93980 نسخه چاپی

نصر: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم اتصال راه آهن تبریز به راه آهن ترکیه، گفت: انشاالله در سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی مصوبات لازم برای تسریع در اجرای پروژه خط آهن مرند-چشمه ثریا اخد خواهد شد تا در آینده ای نزدیک بتوانیم شاهد اتصال راه آهن جمهوری اسلامی ایران به راه آهن اروپا از طریق راه آهن ترکیه باشیم.

به گزارش نصر، جبارعلی ذاکری در نشست با نمایندگان رسانه های آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تکمیل خط آهن میانه-تبریز در دستور کار قرار دارد، افزود: اجرای فاز سوم خط آهن میانه-تبریز در حدفاصل ایستگاه خاوران و ایستگاه تشکیلاتی راه آهن تبریز با مصوبه هیات دولت تسریع می شود.
وی ادامه داد: این اتفاق مبارک خواهد بود و با تکمیل خط آهن میانه-تبریز حمل بار و مسافر سرعت بیشتری خواهد گرفت.
ذاکری اظهار کرد: به دلیل حذف قوس های تند، سرعت سیر قطارها در پروژه جدید سرعت بیشتری خواهد گرفت و مسیر دو شهر تهران و تبریز از طریق ریلی 4 ساعت نزدیک تر خواهد شد و این مزیت رقابتی خطوط ریلی با جاده ای را تقویت خواهد نمود.
وی به تاثیر این پروژه مهم در توسعه صنعت ترانزیت شمالغرب کشور اشاره کرد و گفت: به دلیل مشکلاتی که در صنعت ریلی کشور داشتیم، مسیرهای ترانزیتی رقیب در کشورهای همسایه شکل گرفته است و تکمیل راه آهن میانه به تبریز خواهد توانست بخشی از ترافیک ترانزیت منطقه را به داخل جمهوری اسلامی ایران بازگرداند.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در پاسخ به سوال خبرنگار نصر در خصوص امتداد خط آهن تبریز تا مرز ترکیه نیز توضیح داد: راه آهن جلفا در گذشته جزو پرترددترین محورهای ترانزیتی کشور بود که متاسفانه بعد از جنگ قره باغ مسدود شد و ما به دنبال مسیرهای جایگزین بودیم و بهترین طرح هم در این خصوص طرح خط آهن مرند به چشمه ثریا است که می تواند راه آهن ایران را به راه آهن ترکیه و اروپا متصل کند.
ذاکری گفت: این مسیر از لحاظ توپوگرافی هم شرایط خوبی دارد و فاز اول آن هم وارد فاز اجرایی شده و امسال هم در قانون بودجه ردیف مشخصی دارد، اما لازم است این پروژه با سرعت و اولویت اجرایی شود.
وی افزود: انشاالله در سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی مصوبات لازم برای تسریع در اجرای این پروژه اخد خواهد شد تا در آینده ای نزدیک بتوانیم شاهد اتصال راه آهن جمهوری اسلامی ایران به راه آهن اروپا از طریق راه آهن ترکیه باشیم.
انتهای پیام/
تبریز نقطه اتصال راه آهن ایران و اروپا/ اجرای پروژه راه آهن چشمه ثریا سرعت می گیرد محمد سهرابی

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   شهریار   11 ماه پیش  

بجای مسیر پرهزینهٔ مرند - چشمه ثریا، مسیر خوی - چالدران - بازرگان اقتصادی‌تر هستش
پژوهشیار