معاون محیط زیست:

شاخص کیفی هوای تبریز ۳۶ درصد بهبود یافته است

1402/03/18 - 14:47 - کد خبر: 93979 نسخه چاپی

نصر: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور از تبریز به عنوان پاک ترین کلانشهر کشور از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و اظهار کرد: بر اساس داده های پایش هوا در کشور، شاخص کیفی هوای پاک این کلانشهر نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد بهبود یافته است.

به گزارش نصر، ایرج حشمتی روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از یک هزار دستگاه تاکسی جدید شهرداری تبریز، افزود: کلانشهر تبریز با ۳۰ روز هوای پاک از اول فروردین ماه ۱۴۰۲ تا ۱۷ خرداد ماه جاری به عنوان پاکترین کلانشهر کشور ثبت شده است.
وی در عین حال با بیان اینکه ۷۰ درصد ناوگان سنگین درون شهری تبریز فرسوده است، افزود: این آمارها مربوط به انواع مینی بوس ها، اتوبوس ها و کامیونت های داخل شهری است که در معابر تبریز تردد دارند که باید در سریع ترین زمان نسبت به تعویض این وسائط توسط دولت و شهرداری اقدام شود.
وی از فرسودگی بیش از ۴۰ درصدی تاکسی های کلانشهر تبریز خبر داد و اظهار کرد: از مجموع حدود۱۲ هزار تاکسی فعال این کلانشهر حدود پنج هزار دستگاه فرسوده و از رده خارج هستند که امروز با جایگزینی یکهزار تاکسی در ناوگان حمل و نقل درون شهری تا حدودی این آمار بهبود می یابد.
حشمتی با اشاره به اینکه از یکصد هزار موتورسیکلت موجود در تبریز نیز ۵۰ درصد فرسوده است، ادامه داد: در حال حاضر ۶۰۰ هزار خودروی شخصی در تبریز وجود دارد که بیش از ۳۰ درصد این خودروها نیز فرسوده است که باید در این زمینه و برای نوسازی شبکه موتوری این شهر اقدامات فوری و انقلابی صورت بگیرد.
وی صنعتی بودن تبریز را از عوامل مهم و موثر در آلودگی هوای این شهر دانست و با بیان اینکه ۷۹ واحد آلاینده در آذربایجان شرقی شناساسی و مورد رصد قرار گرفته است، گفت: در اجرایی شدن طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین) از تعداد ۱۸۱ جایگاه سوخت استان که ۵۰ جایگاه در کلانشهر تبریز قرار دارد، تنها تعداد هفت جایگاه این طرح را اجرا کرده اند.
حشمتی میزان تولید بنزین یورو ۴ پالایشگاه تبریز را حدود ۶.۳ میلیون لیتر در روز و مصرف روزانه استان را چهار میلیون لیتر اعلام کرد و ادامه داد: در گازوئیل یورو ۴ نیز حدود ۶.۳ میلیون لیتر تولید آذربایجان شرقی است که میزان مصرف روزانه آن چهار میلیون لیتر است.
وی با اشاره به اینکه قانون هوای پاک سال ۱۳۹۶ در ۳۴ ماده و ۱۱۳ آیین نامه اجرایی و دستور العمل مصوب شده است که سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس ماده ۲ این قانون ناظر حسن اجرای تکالیف دستگاههای مرتبط با این قانون است، گفت: بر اساس این قانون ۱۷۴ تکلیف دستگاه احصاء شده است و ۲۳ دستگاه اجرایی در این قانون مسئولیت دارند.
همزمان با دومین سفر سید ابراهیم رئیسی به آذربایجان‌شرقی، ۳۷ پروژه‌ عمرانی، خدماتی و رفاهی شهرداری تبریز با ۱۷۵۰ میلیارد تومان هزینه به بهره‌برداری می‌رسد.
امروز ۱۲۸ دستگاه اتوبوس تازه خریداری شده از سوی شهرداری تبریز با حضور وزیر کشور رونمایی و عملیات اجرایی خط سه مترو تبریز هم آغاز شد.
در دومین سفر سید ابراهیم رئیسی به آذربایجان‌شرقی، ۳۷ پروژه‌ عمرانی، خدماتی و رفاهی شهرداری تبریز با هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان هزینه به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رییسی در قالب پنجمین سفر از دور دوم سفرهای استانی به آذربایجان شرقی سفر کرده است و برای این سفر ۲۲۰هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای استان پیش بینی شده است.
از مجموع اعتبارات۱۹ هزار و ۳۷۳ میلیارد تومانی سفر اول رییس جمهور به آذربایجان شرقی تاکنون هشت هزار میلیارد تومان اختصاص یافته و برخی از مگاپروژه های استان که در سال های گذشته متوقف شده بود با تزریق اعتبارات از محل منابع سفر استانی فعال شده و آماده بهره برداری است.
انتهای پیام/
شاخص کیفی هوای تبریز ۳۶ درصد بهبود یافته است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار