رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی؛

مناطق توسعه نیافته آذربایجان شرقی در اولویت تخصیص اعتبارات هستند

1402/03/18 - 14:24 - کد خبر: 93977 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: تلاش داریم اولویت توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و جهت‌گیری بخش خصوصی را متوجه مناطق توسعه نیافته کنیم.

به گزارش نصر، محمد فرشکاران ظهر پنجشنبه در جلسه مدیران این سازمان با معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور در تبریز اظهار کرد: با توجه به رویکرد دولت دکتر رئیسی و منویات سازمان برنامه و بودجه کشور از سال گذشته تلاشمان بر این است که بتوانیم در حوزه اقتصادی، بودجه‌ای و توسعه منابع اهداف مشخصی را برای استان ترسیم و اجرا کنیم.
وی افزود: در سال گذشته موفق شدیم بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات مصوب سفر اول ریاست جمهوری به استان را جذب کنیم.
فرشکاران مدعی شد: در مورد اعتبارات استان نیز توانستیم رکورد چندین سال قبل را بشکنیم؛ بطوری که ۷۹ درصد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان را جذب کردیم که از این میزان ۹۱ درصد آن به صورت نقدی جذب شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: در مورد اعتبارات هزینه‌ای هم توانستیم ۱۰۰ درصد اعتبارات را جذب کنیم و از بابت دیون پرداختی و سایر موارد هزینه‌ای پوشش مناسبی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در توزیع بودجه ناترازی‌هایی در دوره‌های قبل اتفاق افتاده، تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰ تغییر نگرشی در توزیع اعتبارات استان صورت گرفته و تلاش داریم اولویت توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و جهت گیری بخش خصوصی را متوجه مناطق توسعه نیافته کنیم.
در این جلسه معاونان و مدیران سازمان به ارائه گزارشی از سیمای توسعه استان، وضعیت بودجه‌ای و اعتباری، شاخص‌های کلان، طرح‌های آماری، وضعیت منابع انسانی و جمعیت و بیان دغدغه‌ها و مشکلات موجود پرداختند.
انتهای پیام/
مناطق توسعه نیافته آذربایجان شرقی در اولویت تخصیص اعتبارات هستند خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار