خطیبی در تبریز خبر داد؛

اجرای فاز سوم خط آهن میانه-تبریز تا ایستگاه اصلی تبریز

1402/03/18 - 13:19 - کد خبر: 93968 نسخه چاپی

نصر: معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: فاز سوم خط آهن میانه-تبریز از ایستگاه خاوران تا ایستگاه اصلی تبریز به عنوان بخش مهم این پروژه راهبردی صنعت ترانزیت کشور در دست اجرا است و 14 کیلومتر از آن پیشرفت فیزیکی 50 درصدی دارد. این مسیر 29 کیلومتر طول دارد که 14 کیلومتر آن تونل و 2.2 کیلومتر آن پل خواهد بود.

به گزارش نصر، عباس خطیبی در نشست با نمایندگان رسانه های آذربایجان شرقی با اشاره به افتتاح فاز دوم خط آهن میانه-تبریز در ایستگاه خاوران، افزود: توسعه خطوط جدید الاحداث راه آهن کشور در حوزه مسئولیت ماست و طرح دو خطه راه آهن میانه-تبریز به عنوان تنها راه آهن دو خطه اجرا شده کشور با حضور رئیس جمهوری به ایستگاه خاوران در شرق تبریز می رسد.
وی ادامه داد: فاز اول این طرح در سال 98 تا ایستگاه بستان آباد افتتاح شده بود و پس از آن همه تلاش ما برای تسریع در اجرای طرح انجام شد و در سفر اول رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی الزامات تسریع در اجرای این طرح بزرگ ترانزیتی کشور به تصویب رسید و امروز خرسندیم که فاز دوم این ابرپروژه ترانزیتی کشور را تقدیم مردم شریف آذربایجان کنیم.
خطیبی گفت: اجرای این خط آهن نقش میان بُر ریلی را ایفا می کند و با اصلاح شبکه موجود، طول مسیر را ۱۱۴ کیلومتر و مدت زمان سفر بین دو شهر تبریز و تهران را تا چهار ساعت کاهش می دهد و از این رو به عنوان سبزترین محور ریلی ایران مطرح شده است.
وی ادامه داد: طول این مسیر ریلی 203 کیلومتر است که در 10 قطعه اجرایی می شود. این مسیر دارای 16 دستگاه تونل، 65 دستگاه پل، 38 دستگاه گالری و 11 ایستگاه است. اجرای این طرح یکی از پروژه های سنگین و سخت شرکت ساخت و توسعه راه آهن تلقی می شود.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: پروژه های ریلی کشور با اتکا به توان مهندسی و محصولات داخلی به انجام می رسد و شرکت گسترش صنایع ریلی ایران در تبریز یکی از مهمترین و بزرگترین تامین کنندگان صنایع ریلی کشور است.
خطیبی تاکید کرد: خط آهن میانه-تبریز کریدور ترانزیتی تراسیکا (سیستم حمل‌ونقل ترکیبی در منطقه آسیای مرکزی، قفقاز و اروپای شرقی) از سرخس تا مرز جلفا را اصلاح کرده و سیر واگن ها را تسریع می کند.
وی افزود: فاز سوم خط آهن میانه-تبریز از ایستگاه خاوران تا ایستگاه اصلی تبریز نیز به عنوان بخش مهم این پروژه راهبردی صنعت ترانزیت کشور در دست اجرا است و 14 کیلومتر از آن پیشرفت فیزیکی 50 درصدی دارد. این مسیر 29 کیلومتر طول دارد که 14 کیلومتر آن تونل و 2.2 کیلومتر آن پل خواهد بود.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور تاکید کرد: در سفر دوم رئیس جمهور مصوبات لازم برای تسریع در اجرای پروژه اتصال ایستگاه خاوران به ایستگاه اصلی تبریز کسب خواهد شد.
انتهای پیام/
اجرای فاز سوم خط آهن میانه-تبریز تا ایستگاه اصلی تبریز محمد سهرابی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار