استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

افتتاح چندین پروژه‌ مهم در آذربایجان شرقی با حضور رئیس جمهور

1402/03/18 - 10:04 - کد خبر: 93947 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی از افتتاح چندین پروژه مهم استانی با حضور ریاست جمهوری از جمله ۱۶ پروژه مهم صنعت برق و طرح تولید مس کاتد به روش هیپ لیچینگ در مس‌سونگون اشاره کرد.

به گزارش نصر، عابدین خرّم صبح پنج شنبه در حاشیه سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان، ۱۶ پروژه مهم و شاخص در صنعت برق با اعتبار بالغ بر ۶۰۴ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: افتتاح طرح تولید مس کاتد به روش هیپ لیچینگ در مس‌سونگون آذربایجان‌شرقی با هزینه‌کرد ۱,۳۰۰ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های افتتاحی است.
وی ادامه داد: دستور رئیس جمهور مبنی بر پاسخ به مطالبات مردمی و در راستای مصوبات دور اول سفر، شرکت مس سونگون آذربایجان به صورت مستقل تشکیل شد و فعالیت خود را آغاز کرد.
خرّم گفت: ۴ پروژه در قالب ۷۱ طرح بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اعتبار ۱۰ هزار و ۷۴۲ میلیارد و ۲۲۳ میلیون ریال افتتاح می‌شود و با این افتتاح اشتغالزایی و تثبیت اشتغال ۴۱ هزار و ۳۱۶ نفر فراهم می‌شود.
وی یادآور شد: آغاز عملیات ۷۵ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و تأمین زمین برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی و افتتاح مرحله اول سد گرمی چای، خط انتقال و تصفیه خانه آب شرب میانه، تکمیل خط آهن ۴۴ کیلومتری بستان آباد_ تبریز و ایستگاه مسافری خاوران، کاهش زمان سفر تبریز_تهران از ۱۲ ساعت به ۸ ساعت، تکمیل ایستگاه‌های خط یک قطار شهری تبریز با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار، آماده‌سازی قطعه اول آزادراه تبریز-بازرگان از برنامه‌های این دور از سفر خواهد بود.
انتهای پیام/
افتتاح چندین پروژه‌ مهم در آذربایجان شرقی با حضور رئیس جمهور خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار