خبر/

باکو: ارمنستان و جمهوری آذربایجان در آستانه صلح قرار دارند

1402/03/17 - 18:26 - کد خبر: 93925 نسخه چاپی

نصر: وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان با بیان اینکه کشورش در حال همکاری نزدیک با ارمنستان برای تضمین صلح پایدار است، اعلام کرد که باکو و ایروان در آستانه صلح با یکدیگر قرار دارند.

به گزارش نصر، جیحون بایراموف در جلسه ویژه شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: با پایان مناقشه مسلحانه ۳۰ ساله و تعهدات به محترم شمردن حق حاکمیت، تمامیت ارضی و مصونیت مرزها که دو کشور برای اولین بار از زمان استقلال قبول کردند، ارمنستان و جمهوری آذربایجان در آستانه صلح هستند.
وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان تاکید کرد که مذاکرات اخیر در واشنگتن، بروکسل، مسکو و کیشیناو مواضع طرفین را مشخص کرده است.
وی تصریح کرد که باکو از ایروان انتظار دارد تا اراده سیاسی لازم برای حل و فصل اختلافات را در سه مسیر مشخص به صورت متقابل در دستور کار مذاکرات دوجانبه نشان دهد.
بایراموف اضافه کرد: موانع کلیدی در مسیر عادی سازی روابط بین دو کشور حضور نظامی ارمنستان در مناطق تحت حاکمیت جمهوری آذربایجان، دخالت در امور داخلی باکو و ممانعت از گفت و گوی جمهوری آذربایجان با جمعیت محلی ارمنی در قره باغ کوهستانی به شمار می‌روند.
آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ارمنستان نیز گفت: در حال حاضر ایروان در حال انجام گفت‌وگوهای فشرده‌ای با باکو است و به احتمال زیاد تا پایان سال جاری میلادی، این مذاکرات به معاهده صلح ختم خواهد شد.
این مقام عالیرتبه ارمنستان با اینحال ابراز داشت: ایروان برای امضای توافق صلح جدی است، اگرچه این امکان وجود دارد که دستیابی به چنین توافقی چندین سال زمان ببرد.
 
 
باکو: ارمنستان و جمهوری آذربایجان در آستانه صلح قرار دارند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار