با حضور وزیر کشور؛

عملیات اجرایی خط ۳ متروی تبریز آغاز می شود

1402/03/17 - 15:47 - کد خبر: 93914 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز از کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی خط سوم متروی تبریز در روز پنجشنبه ۱۸ خرداد، توسط وزیر کشور و هیئت همراه خبر داد.

به گزارش نصر، یعقوب وحیدکیا، ضمن اشاره به اهمیت حضور وزیر کشور در پروژه متروی تبریز عنوان کرد: خط ۳ در آخرین بازنگری مهندسی شده به طول ۱۰ کیلومتر با ۱۰ ایستگاه به صورت تونل دوقلو با قطر داخلی ۶ متر همانند تونل‌های عمیق خط یک اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه حداکثر عمق مسیر این خط ۲۷ متر از سطح زمین است، تصریح کرد: در افق طرح، تعداد مسافر در هر ساعت در هر جهت ۲۳ هزار نفر و تعداد مسافر سالیانه نیز ۱۱۰ میلیون در این خط نفر پیش‌بینی شده است.
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی با اشاره به اهمیت این خط در اتصال شمال به جنوب تبریز افزود: خط سوم به سبب تبادل مسافر در هسته مرکزی شهر با خطوط ۱ و ۲ و ۴ نیز حائز اهمیت است.
وی  خاطر نشان کرد: توجه به مراکز مهم جمعیتی و اقتصادی مسیر با گذر از ترمینال بزرگ تبریز، بازار و مراکز درمانی و خدماتی و بیمارستان عالی نسب از مزیت های این خط بوده که بخش اعظمی از جابه‌جایی مسافر در آینده را پوشش خواهد داد.
یعقوب وحیدکیا تصریح کرد: برآورد اولیه اجرای خط سوم در چهار بخش تونل، ایستگاه‌ها و ابنیه دپو، تجهیزات ویژه و ناوگان، در حدود بیست هزار و پانصد میلیارد تومان است.
انتهای پیام/
عملیات اجرایی خط ۳ متروی تبریز آغاز می شود نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار