در حاشیه جلسه هیات دولت مطرح شد:

تشریح آخرین مصوبات هیات دولت از زبان بهادری جهرمی

1402/03/17 - 15:13 - کد خبر: 93909 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی دولت آخرین ضمن تشریح مصوبات این هفته هیات دولت گفت: یکی از این مصوبات لایحه‌ای به منظور حمایت از اتباع اعم از شرکت‌ها، اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی در برابر تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه است.

به گزارش نصر، علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره مصوبات امروز دولت اظهار داشت: امروز در جلسه دولت به ریاست آیت‌الله رئیسی مصوبات متعددی به تصویب هیات وزیران رسید که شامل برخی از مجوزهای پیش امضا و موافقت‌نامه‌هایی است که قرار است در سفر آینده رییس جمهور به آمریکای جنوبی منعقد شود و مجوزهای لازم به وزارتخانه‌های مرتبط داده شده است.
وی ادامه داد: یکی از مصوبات هیات وزیران تصویب لایحه ای به پیشنهاد معاونت حقوقی بود که در کمیسیون های دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. این لایحه به منظور حمایت از اتباع اعم از شرکت ها و اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی در برابر تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه است.
به گفته سخنگوی دولت در این لایحه حمایت حقوقی و دیپلماتیک از اتباع و فعالان اقتصادی، نخبگان و شخصیت های مردمی صورت گرفته است که از جنبه های مختلف موثر است.
سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی از مصوبات مهم امروز، تصویب لایحه اساسنامه منطقه مکران بود، مطرح‌کرد: سال‌های سال قانون‌گذار این موضوع را تکلیف کرده بود که دولت این لایحه را تقدیم کند اما در ادوار مختلف معطل مانده بود.
وی ادامه داد: دولت سیزدهم اساسنامه‌ای را به تصویب رساند که مطابق آن، تمامی اختیارات لازم برای پیشرفت و توسعه منطقه، به سازمانی که برای مکران فعال خواهد شد، اعطا می‌شود. همچنین پیشنهاد شده همه امکانات، دارایی‌ها، اموال و اختیارات دستگاه‌های اجرایی به همین سازمان واگذار شود.
براساس گفته بهادری جهرمی این مصوبه استثناهای بسیار محدودی از جمله حوزه دفاعی و خارجه دارد اما به صورت کلی تحولی در نظام حکمرانی محلی کشور رقم می‌زند.
بهادری جهرمی تاکید کرد: امید است با موفقیت طرح بتوانیم در موضع‌های مشابه از تجربه مکران، الگوبرداری کنیم.
انتهای پیام/
تشریح آخرین مصوبات هیات دولت از زبان بهادری جهرمی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار