استاندار آذربایجان شرقی خبر داد؛

واردات ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس و ماشین آلات به تبریز منتظر ابلاغ دولت

1402/03/17 - 13:43 - کد خبر: 93902 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی از واردات ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس و ماشین آلات سنگین به تبریز با ابلاغ دولت خبرداد.

به گزارش نصر، عابدین خرم در نشستی با اصناف و بازاریان تبریز درخصوص حمل‌ونقل عمومی در شهر تبریز اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که با هم‌افزایی و همراهی بین بخشی، اجازه ندهیم مشکلات شهر تبریز تداوم یابد و آینده بهتری را برای این کلانشهر رقم بزنیم.
وی افزود: استانداری آذربایجان شرقی در مسائلی که نیاز به پیگیری در سطح ملی دارد در کنار مدیریت شهری است و از نمایندگان مجلس نیز انتظار داریم که در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.
استاندار آذربایجان شرقی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را جزو اولویت‌های دولت سیزدهم ذکر کرد و گفت: با اهتمام شورای شهر و دستگاه‌های تابعه شهرداری تبریز بسیاری از این پروژه‌ها به اتمام رسیده است.
وی افزود: در رابطه با مناطق حاشیه‌نشین و مسیرگشایی در این مناطق نیز کارهای خوبی انجام شده و این موضوع جزو اولویت‌های دولت است که در سفر دوم نیز بحث بدنه‌سازی، سامان‌دهی ساخت‌وسازها و نجات مردم از وضعیت نابسامان این مناطق پیگیری خواهد شد.
خرّم درخصوص حمل‌ونقل عمومی در شهر تبریز هم گفت: در ۱۰ سال گذشته در این حوزه تغییرات چندانی رخ نداده و از این رو دولت گشایش‌هایی را در این رابطه ایجاد کرد، ازجمله صدور مجوز ورود یک‌هزار دستگاه اتوبوس و ماشین‌آلات سنگین مهندسی در صورت ابلاغ این مصوبه توسط دولت، به شهرداری ارجاع داده خواهد شد.
وی تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع در حوزه حمل‌ونقل شهری، متروی تبریز است که از لحاظ منابع، مدیریت و پیمانکار دچار مشکلات اساسی بود که امروز این موضوع حل شده است؛ خط یک مترو تکمیل شده و خط دو با سرعت شروع شده و در حال پیشرفت است و امیدواریم در دو سال آینده این خط به بهره‌برداری برسد. خط سوم نیز در ادامه آغاز می‌شود که تردد مردم از این طریق تسهیل خواهد شد.
استاندار آذربایجان شرقی درخصوص سامان‌دهی و احیای بافت‌های فرسوده و تاریخی تبریز هم گفت: در این خصوص جلسات متعددی با وزارت راه و شهرسازی و با حضور شهرداری و میراث فرهنگی برگزار کردیم که در آن برای نوسازی در این مناطق و بازگشایی مسیرهای منتهی به آن پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.
در این نشست مسائل و مشکلات بازار تاریخی تبریز از سوی معتمدان و بازاریان مطرح و درخصوص راهکارهای حل این مشکلات بحث و تبادل نظر شد.
انتهای پیام/
واردات ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس و ماشین آلات به تبریز منتظر ابلاغ دولت خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار