مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی؛

۱۲۵ میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه اهر - هریس تخصیص یافت

1402/03/17 - 12:14 - کد خبر: 93892 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری برای تکمیل بزرگراه اهر - هریس تخصیص یافت.

به گزارش نصر، امیر بخشی زاده در دیدار با نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این پروژه دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، افزود: این میزان اعتبار از منابع بانک ملت اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اولویت این اداره کل برای اتمام پروژه های راهسازی در سطح استان، اظهار کرد: این پروژه دارای بیش از ۸۰ میلیارد تومان بدهی بوده و از پروژه های نیمه تمام استان به شمار می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برای پرداخت ۶۶ میلیارد تومان از بدهی این پروژه از محل اعتبار تخصیص اقدام شده است، گفت: پروژه بزرگراه اهر - هریس - تبریز از اولویت‌دارترین پروژه‌های ملی و استانی در این منطقه است.
بخشی زاده، ادامه داد: اتمام این بزرگراه موجب خدمت رسانی بهتر به مردم این شهرستان ها و بیش از ۱۰ شهرستان اطراف می شود چون که این بزرگراه از پرترافیک‌ترین مسیرهای تردد در آذربایجان‌شرقی محسوب می شود.
توسعه جاده‌های مواصلاتی موجب رونق اقتصادی و گردشگری در آذربایجان شرقی می‌شود
نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه توسعه جاده‌های مواصلاتی موجب رونق اقتصادی و گردشگری منطقه می‌شود، گفت: راه‌های ارتباطی ایمن و استاندارد از مولفه‌های اصلی دستیابی به توسعه و از دغدغه‌های مهم مردم شهرستان‌های اهر و هریس است.
احمد محرم زاده، با بیان اینکه به جد مشکلات حوزه راه و شهرسازی این شهرستان پیگیری می شود، افزود: برای بهسازی راه‌های روستایی نیز برنامه‌ریزی لازم انجام‌ شده و در سریع‌ترین زمان ممکن عملیات راه‌سازی و آسفالت‌ریزی روستاها آغاز می شود.
وی اظهار کرد: برای اتمام روگذر سه‌راهی هریس که نیمه تعطیل مانده بود با پیگیری های انجام شده از وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر، امسال ۱۲۵ میلیارد تومان از منابع بانک ملت برای آن جذب شده است.
محرم زاده، ادامه داد: موضوعات مربوط به ایمن‌سازی و ساماندهی نقاط حادثه‌خیز راه‌های مواصلاتی، بهسازی و آسفالت‌ریزی و خط‌کشی جاده‌ها نیز پیگیری می شود و دستورات لازم جهت تامین اعتبار این طرح‌ها اخذ شده است.
شهرستان اهر با جمعیت ۱۶۰ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری شمال شرقی تبریز واقع شده است.
انتهای پیام/
۱۲۵ میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه اهر - هریس تخصیص یافت خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار