فرماندار شهرستان جلفا خبر داد:

جذب ۸۵۰ میلیارد ریال برای آبرسانی اراضی کشاورزی شهرستان جلفا در دولت سیزدهم

1402/03/16 - 18:32 - کد خبر: 93852 نسخه چاپی

نصر: فرماندار شهرستان جلفا از تخصیص و جذب ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات رودخانه های مرزی در دولت سیزدهم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش نصر، اسمعیل عطاپور روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان اعتبار که در مدت ۲۰ ماه برای اجرای آبرسانی به اراضی بایر و غیرقابل کشت قره بلاغ اختصاص یافت، از مجموع اعتبارات تخصیص یافته در دولت قبلی برای این پروژه ها در مدت هشت سال بیشتر است.
وی افزود: با جذب این اعتبارات، عملیات آبرسانی به یکهزار و ۱۶۲ هکتار از اراضی دیم و بایر دشت قره بلاغ از رودخانه مرزی ارس به اتمام رسید که در سفر این هفته ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی به طور رسمی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
با جذب این اعتبارات، عملیات آبرسانی به یکهزار و ۱۶۲ هکتار از اراضی دیم و بایر دشت قره بلاغ از رودخانه مرزی ارس به اتمام رسید که در سفر این هفته ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی به طور رسمی مورد بهره برداری قرار می گیرد.نماینده دولت سیزدهم در شهرستان جلفا بیان کرد: از این میزان اراضی، ۳۸۲ هکتار به صورت زراعت زیر کشت محصولات کشاورزی رفته و بقیه ۷۸۰ هکتار به صورت آبیاری قطره ای با الگوی کشت باغات از مهرماه امسال آغاز می شود.
عطاپور میزان اشتغالزایی این طرح را ۹۷۱ نفر به صورت مستقیم اعلام کرد و افزود: با آبرسانی به این اراضی تحول بزرگی در تولید محصول گندم در این شهرستان رخ داد و بیش از یکهزار و ۶۰۰ تن بر کل محصول گندم شهرستان افزوده است.
وی ابراز امیدواری کرد؛ با تصویب تداوم آبرسانی از رودخانه ارس به اراضی بالادست هادیشهر در جریان سفر دور دوم رییس جمهوری به آذربایجان شرقی، با تقویت سفره های زیرزمینی، نیاز آبی کشاورزان و باغداران برای سال ها رفع می شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان جلفا با ۶۵ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۴۵ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و از طریق پایانه های مرزی جلفا و نوردوز با جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری ارمنستان مرز مشترک دارد.
سیدابراهیم رییسی آخر هفته جاری (روزهای ۱۸ و ۱۹ خرداد جاری) به عنوان پنجمین سفر از دور دوم سفرهای استانی به آذربایجان شرقی سفر می کند بر این اساس ۲۲۰هزار میلیارد تومان اعتبار طرح و تسهیلات به استان پیش بینی شده است.
انتهای پیام/
جذب ۸۵۰ میلیارد ریال برای آبرسانی اراضی کشاورزی شهرستان جلفا در دولت سیزدهم خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار