رئیس سازمان صمت استان اردبیل مطرح کرد:

احیای ۴۰ واحد صنعتی راکد استان اردبیل تا پایان سال

1402/03/16 - 13:45 - کد خبر: 93830 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۷۰ واحد راکد صنعتی قابل احیا در استان اردبیل وجود دارد که از این تعداد ۴۰ واحد تولیدی تا پایان سال جاری و بقیه هم در سال آینده فعال خواهد شد.

به گزارش نصر، رامین صادقی روز سه شنبه در مصاحبه ای با اعلام این خبر اظهار کرد: امسال ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی جدید به مجموعه واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل اضافه خواهد شد.
وی افزود: تکمیل زنجیره تولید از برنامه‌ها و رویکردهای اصلی سازمان صمت در استان اردبیل است که با نگاه صادرات محور و نوآورانه در توسعه صنایع مختلف به ویژه صنایع مصنوعات چوب، ام. دی. اف و زنجیره تولید پوشاک و محصولات الکترونیکی خودرو مد نظر قرار گرفته است.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل از ایجاد پنج زنجیره تولید در بخش صنعت استان خبر داد و گفت: سه زنجیره تولید در مرحله اجرایی قرار گرفته و ۲ زنجیره دیگر نیز تا پایان سال به این مجموعه اضافه خواهد شد.
صادقی بیان کرد: با تکمیل این زنجیره‌های تولید و همچنین صادرات محصولات معدنی، فرصت اشتغال برای فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط دانشگاهی فراهم می‌شود.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۶ افزود: از محل تسهیلات یارانه دار تبصره ۱۶ پرداخت تسهیلات تا ۱۳۶ درصد به متقاضیان انجام شده و در این چهارچوب در سال‌های اخیر ۵۰ هزار میلیارد ریال منابع برای صاحبان واحدهای تولیدی پرداخت شده است.
صادقی اظهار کرد: علاوه بر این تاکنون از محل تبصره ۱۸ سه هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی با هدف رونق تولید و اشتغال پرداخت شده است.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: میزان تسهیلات مصوب برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان از سوی بانک‌های عامل سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بوده که ۸۰ درصد آن پرداخت شده و ۲۰ درصد دیگر هم به زودی پرداخت خواهد شد.
وی همچنین گفت: یک هزار و ۵۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل وجود دارد که ۹۱ درصد این واحدها فعال و کمتر از ۱۰ درصد هم راکد است.
صادقی درباره فعالیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان هم گفت: راه‌اندازی طرح‌های جدید و در کنار آن احیا و راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد و رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه آنها از اهداف این ستاد است و محقق شدن این هدف مستلزم همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان است.
انتهای پیام/
احیای ۴۰ واحد صنعتی راکد استان اردبیل تا پایان سال خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار