رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی آذربایجان شرقی:

اتمام بزرگراه اهر_هریس خدمتی بزرگ به مردم است

1402/03/14 - 16:08 - کد خبر: 93745 نسخه چاپی

نصر: رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، در خصوص پروژه بزرگراه اهر–هریس–تبریز که یکی از اولویت‌دارترین پروژه‌های ملی و استانی می‌باشد، تاکید کرد: اتمام این بزرگراه در واقع خدمتی بزرگ به مردم و بیش از ۱۰ شهرستان خواهد بود چرا که بزرگراه اهر–هریس–تبریز یکی از پرترافیک‌ترین محورهای آذربایجان‌شرقی به شمار می‌رود.

به گزارش نصر، امیر بخشی‌زاده، در جلسه ای با حضور نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مهمترین اولویت ما از زمان حضور در اداره راه و شهرسازی استان پیشرفت پروژه‌های راهسازی و مسکن و طرح نهضت ملی بوده و علی رغم سال‌های گذشته جاده اهر- هریس از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
وی افزود: این پروژه که متاسفانه با بدهی بالای نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان نیمه تمام مانده بود با پیگیری‌های مکرر نماینده اهر – هریس در مجلس شورای اسلامی و طی رایزنی‌های متعدد، مبلغ ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار توسط بانک ملت اختصاص یافته و پرداخت خواهد شد. 
وی با اشاره به اینکه مبلغ ۵۴ میلیارد تومان از اعتبار این پروژه با پیگیری نماینده اهر – هریس تخصیص یافته و نیز مبلغ ۲۰ میلیارد تومان نیز از طریق سازمان برنامه بودجه استان و تخصیص در برنامه و بودجه تهران تصویب شده است، افزود: روی هم مبلغ ۶۶ میلیارد تومان برای پرداخت نهایی اقدام شده است. 
بخش‌زاده بیان کرد: کمربندی شرق که به عنوان بزرگترین مشکل هم از نظر پدافند غیر عامل و هم در هر حالت از جمله سفرهای روزهای آخر هفته از مسیر فلکه مشکین تا نیروگاه دچار ترافیک بوده با قول‌هایی که وزیر  و نماینده اهر و هریس داده‌اند مبلغ ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یابد تا مشکل این کمربندی به طرف مغان و کلیبر هم به اتمام برسد .
وی افزود: با همت مسئولین و انجام امور ساخت با پیمانکار جدید و با تاکیدات مداوم و پیگیری نماینده اهر و هریس پروژه بزرگراه اهر–هریس در سختی زمستان تکمیل شد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، وی از بازدیدی که معاون وزیر و نماینده اهر – هریس از بازآفرینی شهری استان داشته‌و مقدار ۸۷۹ تن قیر برای آسفالت این منطقه اختصاص داده‌اند، تشکر کرد.
انتهای پیام/
اتمام بزرگراه اهر_هریس خدمتی بزرگ به مردم است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار