رئیس هیات اسکی استان خبر داد:

سازمان همیاری شهرداری، مانع بزرگ واگذاری پیست اسکی سهند به بخش خصوصی

1402/03/14 - 15:15 - کد خبر: 93733 نسخه چاپی

نصر، رئیس هیات اسکی استان گفت: تمام امکانات موجود در پیست اسکی سهند توسط اداره کل ورزش‌وجوانان استان تامین شده است اما با این حال، سازمان همیاری بدون هیچ آورده‌ای، ادعای مالکیت می‌کند و مانع بزرگ واگذاری پیست به بخش خصوصی است.

به گزارش نصر، عصر روز شنبه جمعی از خبرنگاران با عبور از مسیر های سخت و آسفالت نامناسب جاده پیست اسکی سهند از نزدیک شاهد سازه های نیمه کاره و توقف فعالیت های این پیست بودند.
محمدحسین فوطه‌بافان، رئیس هیات اسکی آذربایجان‌شرقی در این بازدید: مشتاقانه منتظر حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای واگذاری این مجموعه هستیم، اما برخی مشکلات حقوقی مانع این اتفاق شده است.
وی افزود: یک شرکت برای مدتی مالکیت این پیست را بر عهده گرفت و اکنون پس از پایان مالکیت این شرکت، سازمان همیاری ادعای مالکیت می‌کند، که همین موضوع مانع واگذاری پیست اسکی سهند به بخش خصوصی شده است.
او ادامه داد: در حال‌حاضر اکثر پیست‌های اسکی کشور، در اختیار بخش خصوصی می‌باشد و ما خواستار محقق شدن این امر در پیست اسکی سهند هستیم.
فوطه‌بافان گفت: تمام امکانات موجود در این پیست توسط اداره کل ورزش‌وجوانان استان تامین شده است اما با این حال، سازمان همیاری بدون هیچ آورده‌ای، ادعای مالکیت می‌کند.
رئیس هیات اسکی استان تصریح کرد: در حال‌حاضر دو پیست اسکی در استان موجود است که "پیست پیام" بیشتر جنبه‌ی تفریحی دارد و برای انجام تمرینات اسکی‌بازان مناسب نیست و این کار باید در پیست سهند صورت گیرد.
وی متذکر شد: در صورت واگذاری این پیست به سرمایه‌گذار خصوصی، هیات اسکی استان کاری با دخل و خرجش نخواهد داشت و بیشتر از لحاظ ورزشی به فعالیت پرداخت خواهد کرد.
وی افزود: این مایه تاسف است که ۵۵۰ نفر از ورزشکاران استان طی سال گذشته به دلیل نبود پیست اسکی مناسب برای انجام تمرینات خود در پیست "پالان توکن" ارزروم کشور ترکیه به تمرین پرداختند و این موضوع باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
دباغ تصریح کرد: ۵۲ هکتار از زمین موجود در این پیست اسکی به بهره‌برداری رسیده و ۱۲۰۰ متر آن نیز به یک ساختمان اختصاص یافته است و اموال و امکانات نیز در فضایی ۳۰۰ متری نگهداری می‌شوند، همچنین، اکنون ۶۰ ورزشکار سازمان یافته اسکی در آذربایجان‌شرقی حضور دارند.
وی گفت: پیست اسکی سهند سال‌ها میزبان مسابقات قهرمانی کشور بوده است و اکنون با فراهم کردن شرایط در این پیست می‌توان مجدداً شاهد این اتفاق بود.
همچنین فائزه ابوالحسن‌زاده از اسکی‌بازان خوش‌آتیه استان که سابقه حضور در تیم‌ملی جوانان و کسب مدال برنز مسابقات اسکی روی چمن کاپ جوانان جهان را در کارنامه دارد و اخیراً در مسابقات کشوری اسکی روی‌چمن صاحب یک مدال نقره و دو برنز شده است، در حاشیه‌ی بازدید اصحاب رسانه از پیست اسکی سهند اظهار کرد: طی چند سال گذشته شرایط خوبی در این پیست حاکم بود و تمریناتمان را در پیست اسکی سهند پیگری می‌کردیم، اما اکنون با توجه به شرایط پیش آمده، برای انجام تمرین باید مسافت ۶۰۰ کیلومتری تبریز تا تهران را طی کنیم و این موضوع کار را برای ما دشوار کرده است.
وی عنوان کرد: در این پیست اسکی شاهد حضور مسابقات کشوری بوده‌ایم و امیدوارم هرچه زودتر این پیست به شرایط آرمانی خود بازگردد.
انتهای پیام/
سازمان همیاری شهرداری، مانع بزرگ واگذاری پیست اسکی سهند به بخش خصوصی حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار