مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی خبر داد:

آغاز تملک مشترک خانه باقرخان توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی و شهرداری تبریز

1402/03/13 - 15:44 - کد خبر: 93712 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از آغاز تملک مشترک خانه باقرخان توسط اداره کل میراث فرهنگی استان و شهرداری تبریز خبر داد.

به‌گزارش نصر، احمد حمزه‌زاده ضمن اعلام این خبر گفت: حفظ و حراست از مواریث فرهنگی از مهم‌ترین اولویت‌های ذاتی این اداره کل است که طی سال‌های اخیر با تأکید مقام عالی وزارت به صورت جدی‌تر در حال پیگیری است، حفظ خانه‌های تاریخی، بالاخص خانه‌های مفاخر و مشاهیر آذربایجان و ایران در این خطه پر افتخار، از جمله اقدامات ذیل این هدف است که توسط این اداره کل در حال انجام است که خانه موزه ستارخان، شیخ محمد خیابانی، خانه حریری، خانه پدری علامه‌امینی و… از جمله این اقدامات است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: به دنبال تصویب طرح تملک خانه باقرخان در سفر پیشین هیئت دولت به استان، این اداره کل با مشارکت شهرداری تبریز اقدام به تملک خانه تاریخی باقرخان کرده است که این اقدام با تعامل وراث و انجام اقدامات تملک در حال جریان است.
او افزود: با توجه به اینکه این ملک دارای ۳۶ ورثه است، لذا جلسات با تمامی وراث در حال برگزاری و انجام اقدامات واگذاری تملک است که پس از اتمام این پروسه، اقدامات مرمتی آغاز خواهد شد.
حمزه‌زاده اظهار کرد: در این اقدام نگاه ویژه ریاست جمهوری، حمایت استاندار محترم، هم افزایی و مشارکت سازمان برنامه و بودجه، اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان و شورای اسلامی و شهرداری تبریز، مهم‌ترین عوامل حمایتی این اداره کل هستند تا بتوانیم این هدف را نیز به صورت شایسته به سرانجام برسانیم.
انتهای پیام/
آغاز تملک مشترک خانه باقرخان توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی و شهرداری تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار