امام جمعه تبریز:

نسبت به رفع حاشیه نشینی و مسائل فرهنگی اهتمام بیشتری شود

1402/03/12 - 14:51 - کد خبر: 93657 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از رئیس جمهور و هیات دولت تقاضا کرد تا در سفر این هفته خود به استان، نسبت به رفع موضوع حاشیه نشینی و همچنین مسایل فرهنگی اهتمام بیشتر و اقدام جدی کنند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد علی آل هاشم در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز اظهار کرد: البته انتظارمان از دولت این نیست که به یکباره موضوع حاشیه نشینی را برطرف کند بلکه آن را در اولویت قرار دهد.
وی اضافه کرد: در توجه به مسائل فرهنگی نیز همه باید افق دید خود به تبریز و آذربایجان شرقی را با نگاه عمیق رهبر معظم انقلاب به این خطه تنظیم کنند.

سفر رئیس جمهور مایه خیر و برکت است
امام جمعه تبریز با بیان اینکه طبق اعلام استانداری، رئیس جمهور این هفته به استان سفر می کند که به طور حتم مایه خیر و برکت برای استان خواهد بود و امیدواریم در این سفر همانند سفر قبلی، مصوبات در شان نام آذربایجان شرقی و مردم آن باشد.امام جمعه تبریز با بیان اینکه طبق اعلام استانداری، رئیس جمهور این هفته به استان سفر می کند که به طور حتم مایه خیر و برکت برای استان خواهد بود و امیدواریم در این سفر همانند سفر قبلی، مصوبات در شان نام آذربایجان شرقی و مردم آن باشد.
حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: نیازهای استان در این سفر طبق اولویت بندی تهیه، تدوین و مطرح شود تا این استان به جایگاه واقعی خود در کشور برسد.
وی همچنین از مردم آذربایجان شرقی خواست تا در اجتماع عظیمی که به همین مناسبت از سوی استانداری تدارک دیده شده حضور پرشور و در شان نام آذربایجان و تبریز داشته باشند و از نزدیک در جریان اقدامات و تلاش های یکسال گذشته دولت در استان در حوزه های حمل و نقل عمومی، آب، گازرسانی و دیگر بخش ها قرار گیرند.

ناراحتی رژیم صهیونیستی از برقراری ارتباط تهران و ریاض
امام جمعه تبریز همچنین به سفر اخیر رئیس جمهور رژیم اشغالگر قدس به جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: این رژیم از برقراری رابطه میان تهران و ریاض ناخشنود است طوری که هزینه سنگینی متحمل شده و ضربه سنگینی خورده است.
وی افزود: همه شرایط نشان می‌دهد که غرب در مسیر سراشیبی و نابودی قرار دارد و رابطه با جریان غرب و رژیم صهیونیستی به عنوان مولود نامشروع‌شان سرمایه‌گذاری روی اسب بازنده است و ما معتقدیم که مردم مسلمان و دوست و برادر جمهوری آذربایجان پاسخ این اقدام اسرائیل غاصب را خواهند داد.همه شرایط نشان می‌دهد که غرب در مسیر سراشیبی و نابودی قرار دارد و رابطه با جریان غرب و رژیم صهیونیستی به عنوان مولود نامشروع‌شان سرمایه‌گذاری روی اسب بازنده است و ما معتقدیم که مردم مسلمان و دوست و برادر جمهوری آذربایجان پاسخ این اقدام اسرائیل غاصب را خواهند داد.
حجت الاسلام آل هاشم بیان کرد: همچنین رابطه ایران با مصر نیز این رژیم را دچار آشفتگی کرده و تمام برنامه های رژیم صهیونیستی که حول محور اختلاف اندازی بین کشورهای اسلامی بود را به هم ریخت.
وی با بیان اینکه سیاست ایران، مقابله با سیاست های خصمانه این رژیم کودک کش است، گفت: رژیم صهیونیستی در داخل با مشکلات عدیده ای روبروست و در شرایطی که همه معادلات به نفع کشورهای مسلمان در حال چرخش است اقدام به برقراری ارتباط با این رژیم، خیانت آشکار به مسلمانان است.
وی ادامه داد: کشورهای عربی و مسلمان بعد از یک دهه به این نتیجه رسیدند که راه سعادت نه در ارتباط با رژیم صهیونیستی بلکه در ارتباط با کشورهای مسلمان است رژیمی که تنها به دنبال منافع خودش است و برای حفظ خود به دنبال جنگ منطقه ای و هویت بخشی است.
حجت الاسلام آل هاشم گفت: شواهد نشان می دهد که غرب و رژیم صهیونیستی که مولود نامشروع غرب است در سراشیبی سقوط و نابودی قرار گرفته و انتظارمان از مردم جمهوری آذربایجان، دادن پاسخی مناسب به این اقدامات ضد اسلامی است.

طبق وصیتنامه امام راحل، قسط و عدل و حفظ حضور مردم ۲ شرط بقا و استمرار نظام است
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) و برنامه ریزی برای گرامیداشت این رویداد در استان، گفت: طبق وصیتنامه امام راحل، قسط و عدل و حضور مردم ۲ شاخصه اصلی و شرط بقا و استمرار نظام اسلامی است و این ۲ مورد، همواره در کلام و در سخنرانی های امام توصیه به مسئولان و مکتوبات ایشان به چشم می خورد.
وی به فراز و نشیب های انقلاب اسلامی پس از امام راحل اشاره کرد و گفت: به رغم طوفان ها، توطئه های دشمنان و کینه توزی های استکبار، این انقلاب با پشتیبانی مردم همیشه در صحنه، همچنان پابرجاست.
وی تاکید کرد: هر جا به وصیت نامه امام عمل کردیم موفق و پیروز بودیم اما هرجا که مسئولان، مقامات و رسانه های از این خط فاصله گرفتند و غفلت کردند کشور دچار خسران شد و باید بدانیم که این وصیتنامه نسخه نجات ایران اسلامی است.
انتخاب آگاهانه خبرگان، امیدهای دشمن را به یاس تبدیل کرد
خطیب جمعه تبریز با اشاره به اهمیت انتخاب رهبر انقلاب اسلامی در کمتر از ۲۴ ساعت پس از ارتحال حضرت امام، گفت: این انتخاب بسیار مهم بود و تمام آرزوها و امیدهای دشمنان را به یاس تبدیل کرد.
حجت الاسلام آل هاشم گفت: دشمن بر این باور بود که پس از ارتحال امام، انقلاب اسلامی نیز تمام می شود اما این انتخاب هوشمند و آگاهانه که اقدام انقلابی در زمان خود بود این خیال دشمن را باطل کرد.
وی ادامه داد: ۱۵ خرداد خمیر مایه نظام اسلامی، نهضت امام و نهضت مبارک ملت ایران است و این روز برای همیشه باید گرامی داشته شود.
انتهای پیام/
نسبت به رفع حاشیه نشینی و مسائل فرهنگی اهتمام بیشتری شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار