یادداشت/

آیا همه در مقابل قانون برابر خواهند بود؟

1402/03/12 - 11:59 - کد خبر: 93647 نسخه چاپی

نصر: بعد از اتفاقات عجیب دیدار فینال جام حذفی میان استقلال و پرسپولیس بایستی منتظر رای کمیته انضباطی بود تا مشاهده کرد فدراسیون تیم های تهرانی را نقره داغ خواهد کرد یا چشم خود را بر اتفاقات ناشایست خواهد بست.

به گزارش نصر، فینال جام حذفی فوتبال ایران در حالی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس برگزار شد که این دیدار شاید یکی از جنجالی ترین دیدار های تاریخ فوتبال ایران به شمار رود؛ اتفاقاتی که هریک از آنها می تواند منجر به محرومیت و محکومیت سفت و سخت تیم های شهرستانی شود.
حرکات ناشایست این دیدار از همان ابتدا شروع شد و بازیکنان با بی احترامی کامل حتی از دست دادن به یکدیگر در مراسم شروع بازی خودداری کردند و تصویر بدی از فوتبال به جا گذاشتند.
اما این اتفاق تنها تصویر تلخ دربی تهران نبود بلکه صحنه های ناشایست زیادی در این دیدار مشاهده شد که هر کدام از این اتفاقات می تواند جریمه های سنگین یا محرومیت های چند ماهه به دنبال داشته باشد.
در دیدار فصل گذشته تراکتور و پرسپولیس که در ورزشگاه یادگار امام به دلیل سنگ پرانی برخی تماشاگران نیمه تمام و رای به نفع تیم تهرانی صادر شد، شاید صحنه های ورزشگاه آزادی تهران بدتر از اتفاقات تبریز بود و در چندین صحنه بازی متوقف شد و حتی برخورد سنگ به تصویربردار صدا و سیما باعث مصدومیت و زمین خوردن وی شد.
البته تنش سکوها تنها به سنگ پرانی محدود نشد و پرتاپ مواد منفجره در ورزشگاه منجر به آسیب دیدگی چندین نفر شد که به تنهایی می تواند  چندین بازی محرومیت برای تیم متخلف داشته باشد. همچنین بازار لیزر اندازی در این بازی هم داغ بود تا تماشاگران دو تیم تهرانی هیچگونه کم لطفی در انجام حرکات ناشایست نداشته باشند.
اما این تنش ها فقط مربوط به سکوها نبود و اتفاقات داخل و کنار زمین هم به نوع خود قابل تامل بود؛ از درگیری و فحاشی بازیکنان تا اتفاقات کنار چمن کوچکترین اتفاقات این دیدار بود.
در فصلی که ساکت الهامی به عنوان سرمربی تراکتور توانست فصل خوبی با این تیم سپری کند بنابه دلایل غیر مشخص چندین ماه از هدایت تمام تیم ها محروم شد اما سرمربی پرتغالی و محبوب فدراسیون فوتبال با وجود فحاشی های آشکار در بازی های قبلی، در این دیدار هم از خجالت داوران در آمد و حتی آماده کتک زدن داوران بود که ناکام ماند اما پس از اخراج اقدام به توهین و انداختن بطری به سمت سکو ها کرد که هر کدام از این اقدامات می تواند برای هر مربی تیم های شهرستانی عواقب سختی به دنبال داشته باشد. ماجرای تلخ این اتفاقات جایی است که مربی آبی پوشان از پول بیت المال حقوق خود را دریافت می کند و به مردم این کشور آشکارا توهین می کند.
با این وجود همه فوتبال دوستان علی الخصوص هواداران تیم های شهرستانی که همواره از طرف فدراسیون فوتبال نقره داغ شده اند، منتظر اجرای قانون برای همه تیم ها هستند و تحمل چشم پوشی فدراسیون نشینان از سریال اتفاقات تلخ ورزشگاه آزادی را ندارند.
انتهای پیام/
آیا همه در مقابل قانون برابر خواهند بود؟ حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   رضا   11 ماه پیش  

اینها سوگلی های تهرانی هستند . فدراسیون حاضره همه تیمهای شهرستانی رو فدای این دو تیم مفتخور کنه.
پژوهشیار