معاون فنی و عمرانی اداره کل ورزش‌ و جوانان آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

ترمیم و تقویت جایگزین مناسب برای تعویض چمن یادگار امام

1402/03/13 - 07:28 - کد خبر: 93642 نسخه چاپی

نصر: معاون فنی و عمرانی اداره کل ورزش‌ و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به اینکه تعویض چمن ورزشگاه یادگار امام حداقل یک و نیم سال طول کشد بنابراین ترمیم و تقویت چمن جایگزین بهتری برای تعویض آن است.

به گزارش نصر، عطا شرفشاهی، معاون فنی و عمرانی اداره کل ورزش‌وجوانان آذربایجان‌شرقی در جمع خبرنگاران بازدیدکننده از روند بهسازی ورزشگاه یادگارامام (ره) اظهار کرد: در صورت تعویض چمن ورزشگاه حداقل یک‌ونیم سال باید بازی در آن انجام نشود که با توجه به حضور تراکتور در لیگ برتر، تقریبا غیرممکن است، از این رو ترمیم چمن و تغییر در نحوه نگهداری، جایگزین بهتری برای تعویض آن است.
وی افزود: نواقص ورزشگاه یادگار امام (ره) با استفاده از اعتبارات تملک دارایی، مصوب سفر رئیس‌جمهور و کمک های شهرداری تبریز رفع خواهد شد.
وی افزود: در جریان اولین سفر رئیس‌جمهور به استان، ۶ مصوبه در حوزه ورزش استان نهایی شد که در نتیجه آن، ۳۸۵ میلیارد تومان به تکمیل طرح‌های ورزشی استان تخصیص یافت.
شرفشاهی ادامه داد: ۱۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب، به ورزشگاه یادگار امام (ره) تخصیص یافت که ظرف مدت سه سال و برای هر سال ۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.
معاون فنی و عمرانی  اداره کل ورزش‌وجوانان آذربایجان‌شرقی گفت: در سال ۱۴۰۱، حدود ۱۳ میلیارد تومان صرف تعویض نورافکن ها، بازسازی کلی رختکن و سرویس بهداشتی و ترمیم بخشی از سکوها شد و قرار است ۱۲ میلیارد تومان نیز از سوی شرکت تجهیز، توسعه و نگهداری اماکن ورزشی برای تعویض تارتان پیست دوومیدانی این ورزشگاه هزینه شود.
وی با بیان اینکه نزدیک ۲۸ سال از ساخت این مجموعه ورزشی گذشته است، اضافه کرد: در طی سال های اخیر اعتباری برای نگهداری این مجموعه تخصیص نمی‌گرفت و این ورزشگاه در مسیر فرسودگی قرار گرفته بود که خوشبختانه در سفر نخست رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی و پیگیری مدیرکل ورزش استان، اعتبار مطلوبی برای بهسازی، ترمیم و نگهداری ورزشگاه تعلق گرفته است.
او ادامه داد: شهرداری تبریز برای ساماندهی جاده ضلع شرقی ورزشگاه وعده داده است و یک هزار میلیارد تومان جهت تکمیل نواقص این مجموعه صرف کرده است که این‌ اتفاقی بزرگ محسوب می‌شود.
معاون فنی و عمرانی اداره ورزش‌وجوانان آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه کمبود اعتبار، اصلی ترین دلیل راکد ماندن تکمیل پروژه‌ی استخر قهرمانی مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) در سال های گذشته بوده است، گفت: کار ساخت این استخر در سال ۱۳۸۶ و با برآورد هزینه ۱۲ میلیارد تومانی آغاز شد که به دلیل طولانی شدن پروسه‌ی زمان اجرای این طرح، در حال حاضر چندین برابر این اعتبار برای تکمیل آن نیاز است.
وی ادامه داد: این طرح ملی بوده و در اختیار شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی است، ابنیه این استخر ۸۰ درصد پیشرفت کرده است و امسال ۳۰ میلیارد تومان به تکمیل بخشی از نواقصات تخصیص یافته و اکنون در مرحله مناقصه قرار دارد که ۳۰ شرکت در این مناقصه شرکت کرده اند.
شرفشاهی خاطرنشان کرد: بیشتر هزینه‌های باقی‌مانده برای تکمیل این استخر، مربوط به تجهیزات است و تنها برای خرید سنسورهای استخرهای شنا حداقل ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
انتهای پیام/
ترمیم و تقویت جایگزین مناسب برای تعویض چمن یادگار امام حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار