مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

پرداخت هنری به کنگره ملی شهدای آذربایجان شرقی، سرمایه گذاری بر روی نسل جوان است

1402/03/11 - 10:56 - کد خبر: 93594 نسخه چاپی

نصر:  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه کنگره ملی ۱۰ هزار شهید استان رویداد بزرگ و مهمی است، گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری اگر بخواهیم در حوزه نسل جوان سرمایه‌گذاری کنیم باید به کارهای علمی و هنری روی آوریم.

به گزارش نصر، سید محمدحسین بلاغی در آیین رونمایی از پوستر فراخوان‌های فرهنگی هنری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید استان، افزود: امروز رسالت ماست تا جامعه‌ی منتظر را بسیازم، مدیریت کنیم و به سرمنزل مقصود برسانیم.
وی افزود: جامعه منتظر نیازمند الگوسازی است و بهترین الگو کسانی هستند که نجابت و اصالت خود را حفظ کردند و چونان شهدا از جان خویش گذشتند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری در راستای کنگره ملی شهدای آذربایجان شرقی را فرصت مناسبی برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و مشارکت هنرمندان در آن دانست و آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد برای همراهی در این جشنواره را اعلام کرد.
بلاغی مردمی کردن رویدادهای مختلف علی الخصوص کنگره ملی شهدا برای تولیدات فرهنگی و هنری را مقوله‌ای مهم برشمرد و اضافه کرد: در این راستا اتصال ایده و فرم بسیار مهم است و باید در کنار سوژه‌های فراوانی که در این عرصه برای تولید اثر وجود دارد از حضور و هنر هنرمندان و اهالی فرهنگ  برای تولید محتوای فاخر  بهره گیریم و همچنین زمینه برای برگزاری اجلاسیه شهدای هنرمند استان برگزار می‌شود.
مسئول معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه عاشورا نیز در این آیین از برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید استان به عنوان مهم ترین رویداد سال‌جاری نام برد.
غلامرضا سیفی، گفت: از نظر اهمیت رخدادهای پیرامونی کنگره و محصولات تولیدی در راستای آن نیز به لحاظ ارزش مهم هستند چرا که به نام و یاد شهدا مزین شده است.
وی گفت: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا، جاری کردن روح مقاومت در جامعه و آشنایی نسل جوان با فرهنگ مقاومت از اهداف کلان این کنگره است.
سیفی توجه به ذائقه مردم را در تولید محصولات فرهنگی و هنری را با اهمیت خواند و تاکید کرد: با توجه به تکثر ذائقه و طبقات سنی و نسلی در جامعه، باید محتوای محصولات تولیدی برای کنگره مناسب با سلایق تولید و عرضه شود.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در این آیین از پوسترهای فرهنگی و هنری کنگره ده هزار شهید آذربایجان‌شرقی رونمایی شد.
انتهای پیام/
پرداخت هنری به کنگره ملی شهدای آذربایجان شرقی، سرمایه گذاری بر روی نسل جوان است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار