رئیس موسسه آموزش عالی چرخ نیلوفری آذربایجان خبر داد:

تبریز میزبان اجلاس اتحادیه بین المللی دانشگاه های منطقه قفقاز

1402/03/11 - 10:52 - کد خبر: 93572 نسخه چاپی

نصر: رئیس موسسه آموزش عالی چرخ نیلوفری آذربایجان از برگزاری اجلاس اتحادیه بین المللی دانشگاه های منطقه قفقاز در تاریخ ۲۰ و ۲۱ خرداد ماه امسال در تبریز خبر داد.

به گزارش نصر، دکتر کامران پاشایی در نشست خبری اجلاس هیئت رئیسه اتحادیه بین المللی دانشگاه های منطقه قفقاز با بیان اینکه ۱۶ کشور و ۱۷۷ دانشگاه عضو این اجلاس هستند که در سال ۲۰۰۹  با بیان گذاری کشور ترکیه و ایران اغاز به کار کرد، گفت: یکی از اهداف تشکیل این توسعه فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه ها و تعامل دانشجویی کشورهای عضو منطقه قفقاز است.
وی با بیان اینکه موسسه آموزش عالی چرخ نیلوفری آذربایجان طی انتخابات ریاست اجرایی این اجلاس را عهده دار شد، افزود: ۸ دانشگاه دولتی نیز اخیرا به عضویت اتحادیه درآمدند و هدف اصلی برگزاری اجلاس تعامل و تعمیق روابط علمی و فرهنگی بین منطقه که کلید رشد اقتصادی و پویایی ها است، بود.
وی با اشاره به اینکه ایجاد امادگی کافی در نظام های اموزش عالی در حیطه های علمی و پژوهشی، عرضه ظرفیت های دانشگاهی و استفاده از پتانسیل دانشگاه های دیگر و جذب سرمایه است، ادامه داد: در اساس نامه این اتحایده امده است که روابط بین الملل می تواند اثر مستقیم بر ارتقا فرهنگ بین کشورها داشته باشد و بر پویا شدن مجامع اقتصادی و اجتماعی تاثیر  میگذارد و صرفا پژوهش مد نظر نیست.
رئیس موسسه آموزش عالی چرخ نیلوفری آذربایجان با بیان اینکه در این اجلاس که ۲۰ و ۲۱ خرداد ماه برگزار می شود، میزبان از دانشگاه های الدوز تکنیک استانبول، دانشگاه انکارا، اکدنیز، انتالیا، ایغدیر، دانشگاه استانبول، کاپادکیا، دانشگاه بغلو خواهیم بود، گفت: همچنین حضور ۵۰ نفر از کشور ترکیه که ۱۶ نفر از روئسای دانشگاه ها هستند، دبیر کل یونسکو و دبیر مجمع دانشگاه های جهان اسلام، مسئولان استان، روئسای دانشگاه های کشور و منطقه قفقاز،  قطعی دشه است و این اجلاس در محل هتل رویال پالاس واقع در جاده ائل گلی برگزار می شود.

 پاشایی اضافه کرد: در این اجلاس به ۶ دانشگاهی که به تازگی وارد منطقه قفقاز شدند و حکم آنها قطعی شده است، احکام عضویت داده خواهد شد.
وی با بیان اینکه پویاترین و فعال ترین اتحادیه دانشگاهی،  اتحادیه بین المللی دانشگاه های منطقه قفقاز  است، افزود: دانشگاه دولتی ارومیه، مراغه، دانشگاه بین المللی دی ۸ ، موسسه اموزش عالی میزان، رشدیه و اسوه دانشگاه هایی هستند که اخیرا عضو اتحادیه شدند و در اخرین جلسه ای که در شهر استانبول برگزار شد به عضویت رسمی درامدند.
رئیس اجرایی اجلاس اتحادیه بین المللی دانشگاه های منطقه قفقاز، گفت:در این اتحادیه تفاهم نامه ای  با نام مولانا که در آن تچهارچوب فعالیت های تعریف شده است و برگزاری همایش های مشترک بین المللی، بهره مندی از پتانسیل های فیزیکی، علمی، کارگاهی و ازمایشگاهی مطرح شده است.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه های منطقه قفقاز مخضوضا ترکیه ظرفیت های بالقوه ای خوبی دارند که امکان اشتراک این توانمندی ها در سایه اجلاس ممکن می شود، افزود: قرارداد اراسموس که جزئی تفاهم نامه است،  این امکان رو فراهم کرده است تا دانشجویان تحصیلات تکمیلی را به دانشگاه متقابل فرستاده شود و هزینه های تحصیلی را متقبل می شوند.
رئیس موسسه آموزش عالی چرخ نیلوفری آذربایجان با بیان اینکه استقبال از طرح هایی که امکان تجاری سازی دارد و این امکان فوق العاده ای برای رشد اقتصاد و ارز آوری است، گفت: طرح ها و نظریه اقتصادی دانشگاه ها اگر کارساز برای توسعه و رفع چالش های حوزه اقتصاد باشد بسیار استقبال می کنیم.
وی همچنین به مجوز برگزاری کنکور دانشگاه های ترکیه در ایران اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه ای با دانشگاه انکارا منعقد شده است تا کنکور و تومر در این موسسه آموزش عالی چرخ نیلوفری آذربایجان برگزار شود و همچنین کلاس های آنلاینی در این مجموعه برای ۵۷ کشور جهان اسلام از مقطع کارشناسی تا دکترا به صورت مجازی یا حضور برگزار شود که مجوزها صادر شده و ثبت نام اولیه از چند کشور مصر، بحرین و... انجام شده و روند های اخر مانده است.
انتهای پیام/
تبریز میزبان اجلاس اتحادیه بین المللی دانشگاه های منطقه قفقاز گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار